חדשות בריאות

סקר עצוב: 1 מכל 3 נערים בישראל מעשן

סקר שבדק את הרגלי העישון בקרב בני הנוער בישראל מעלה ממצאים מטרידים ביותר: בקרב הנערים – 1 מכל 3, ובקרב הנערות 1 מכל 9

  • י"ב כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סקר חדש, שנערך על ידי חברת פאנל, מעלה ממצאים מטרידים ביותר אודות הרגלי צריכת הסיגריות של בני הנוער בישראל. על פי הסקר שנערך על נערים ונערות בגילאי 13-18 , אחד מכל שלושה נערים העיד על עצמו שהתנסה או שמעשן סיגריות, מקרב הנערות המצב טוב מעט יותר: אחת מכל 9 מעשנת או שהתנסתה בעבר.

במהלך הסקר, נבדקו 300 צעירים בני 13 עד 18 ובקרב קבוצת ביקורת של 500 בוגרים, בני 18 ומעלה. מטרתו של הסקר היתה לבדוק את הרגלי עישון בקרב בני נוער בישראל ולבחון את מודעותם לגבי תכולת סיגריות.

ממצאי הסקר מצביעים על כך ש-83% מבני הנוער ציינו שהידיעה שבסיגריות יש חומרים מזיקים לבריאות, עשויה למנוע מהם להתחיל לעשן, בעוד 76% מהם ציינו את החומרים הממכרים כגורם שיכול לגרום להם לא לעשן.

עוד עולה מהסקר כי 84% מהם רואים בעצמם כגורם האחראי להתמכרות לסיגריות, ו-73% מהם סובר שהממשלה אינה עושה מספיק כדי למנוע עישון בקרב צעירים מתחת לגיל 18.

הסקר מצביע על כך שבני הנוער הם הקהל המושפע ביותר בישראל מקמפיין סיגריית ה-IQOS של פיליפ מוריס, וזאת למרות הצהרותיה של חברת הטבק שצעירים מתחת לגיל 18 אינם נמנים עם קהלי היעד.

מן הסקר עולה כי חינוך והסברה, הגברת האכיפה והטלת סנקציות הן השיטות היעילות ביותר להתמודד עם עישון בקרב צעירים. 19% מהצעירים השיבו כי הדבר שיעזור להם לצמצם את העישון הוא חינוך והסברה בבתי הספר. 17% ציינו כי השיטה היעילה, לדעתם, היא הגברת האכיפה על בתי עסק שייתפסו מוכרים סיגריות למי שטרם מלאו לו 18. 16% מקרב משתתפי הסקר השיבו כי השיטה היעילה ביותר היא הטלת סנקציות על בני נוער וצעירים שייתפסו מעשנים. 

תגיות:עישוןבני נוער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה