חדשות יהדות

שר הבריאות לשעבר ליצמן: עובדים בשבת לא יקבלו משכורת כפולה

על פי הצעת החוק שהגיש ליצמן, בחברות ובגופים ממשלתיים לא ישולמו לעובדים שעובדים בסופי שבוע את כפל התשלומים להם זוכים כיום

  • י"ב כסלו התשע"ח
יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)
אא

שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן הגיש הבוקר (חמישי) הצעת חוק, לפיה יבוטל כפל השכר לעובדים בסוף השבוע בחברות וגופים ממשלתיים. תקוותו של ליצמן היא ששמירת השבת תישמר במדינה, כיוון שהתמריץ הכספי יבוטל.

על פי הצעת החוק, בחברות ובגופים ממשלתיים לא ישולמו לעובדים שעובדים בסופי שבוע את כפל התשלומים להם זוכים כיום.

כידוע, שרים או סגני שרים לא יכולים להעלות הצעות חוק פרטיות. כעת, יום אחרי שהתפטרותו ממשרד הבריאות נכנסה לתוקף מנצל ליצמן את זכותו כח"כ להעלות הצעת חוק שתגן על השבת.

בראיון שהעניק ליצמן ל'ישראל היום', אמר שר הבריאות לשעבר: "לצערי במדינת ישראל שבת נרמסת בגלל שאנשים מקבלים תוספת של 250% כמו למשל הרכבת. יש חברות ממשלתיות שעושות עבודות בשבת למרות שהעבודה היא לא פיקוח נפש והיא לא חייבת להיעשות בשבת אבל בשביל השכר בוחרים לעבוד דווקא בשבת". עוד הוסיף ליצמן כי "אנשים עובדים בשבת כי זה משתלם להם, ולא יעלה על הדעת שאנחנו ניתן לזה יד".

לדבריו, "כבר לפני עשר שנים הגשתי הצעה שאומרת שמי שעובד בשבת מטעם חברות ממשלתיות לא יקבל תוספת שכר וזה לא קודם אז. היום אני רוצה לקדם את זה. לצערי, יש הרבה מקרים שבהם אנשים עובדים דווקא בשבת בגלל המשכורת הכפולה השבת".

עוד הוסיף ליצמן והתייחס לעובדת היותו שר לשעבר. "ככל הנראה מיהדות התורה לא יהיה יותר שר", אמר ליצמן. עוד הוסיף וציין כי הוא "אינו מוכן לדבר על מינויו לסגן שר, עד שחוקי השבת לא יעברו במלואם".

תגיות:חילול שבתשבתיעקב ליצמןעבודות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה