חדשות בארץ

עת לבכות: חני וינרוט הובאה היום למנוחות

היום (רביעי) אחה"צ הובאה למנוחות חני וינרוט ע"ה, בבית העלמין 'סגולה' בפתח תקוה. ויינרוט נפטרה היום בגיל 34, לאחר שנים של מאבק במחלה קשה. בעלה ספד לה: "הייתה אשת חיל", והוסיף: "נבכה הרבה אבל נקום, כי זה מה שחני רצתה"

  • י"א כסלו התשע"ח
אא

היום (רביעי) אחה"צ הובאה למנוחות חני וינרוט ע"ה, בבית העלמין 'סגולה' בפתח תקוה. וינרוט נפטרה היום בגיל 34, לאחר שנים של מאבק במחלה קשה.

וינרוט התפרסמה בעיקר בשל שלושת ספריה ('בארץ החיים', 'עולם הפוך ראיתי', 'חמש דקות ביום') בהם תיארה את התמודדותה בחיים בצל המחלה, ובשל הרצאותיה בכל רחבי הארץ. בין היתר המשיכה לכתוב, לסייע לאנשים רבים להתמודד עם הקשיים שלהם, החדירה אצל רבים אמונה וביטחון, ואף ליוותה נשים בדרכן האחרונה.

וינרוט השאירה אחריה בעל (עו"ד דובי ויינרוט), ושלושה ילדים.

בעלה דובי ספד לה, כך הובאו דברי ההספד ב'ישראל היום': "יציאת צדיק מן העיר עושה רושם. היום הזה אינו אותו יום כמו יום המחר. חני לא הייתה עוד אישה, אלא הייתה אשת חיל. רבות בנות עושות חיל אבל אשת חיל יש רק אחת. חני הייתה כל כך יפה, אצילה, מקרינה אור על כולם.

"על זה אנחנו בוכים. בשבוע האחרון נאמרו על חני אלפי ספרי תהילים, הילדים שלי שאלו: מה הקטע שלך הקב"ה, למה שלא תרפא אותה וזהו? אני רוצה לומר לכם, ילדים, שעשר שנים חני חיה מניסים. עשר שנים שלמות נצברו מספרי התהילים של כולם".

בעלה סיפר על שיחותיה של חני עם הילדים סמוך לפטירתה: "ביום חמישי לפני שבוע לחני לא היה כוח. היא הייתה באפיסת כוחות. היא נתנה מה שאמא לא נותנת במשך 120 שנה. חני לקחה אבן ורשמה בטוש בצד אחד – 'עץ חיים היא למחזיקים בה', ובצד השני 'תומכיה מאושר'. היא אמרה לו, תשמע שלמה. 'תומכיה מאושר' זה נתון, אם לא תהיה מאושר אתה מחקה מישהו אחר. תכוון עד שתגיע ל'תומכיה מאושר', תמצא זאת".

"אין כמו אישה בבית", הוסיף דובי. "התפללתי שהקב"ה ימרר את חיי 120 שנה, רק שתהיי בבית. אנחנו כועסים על שטויות, רבים על שטויות. עצם זה שהאישה בבית זה הכל. הייתי משלם הכל כדי שדבר כזה לא היה קורה. אנחנו נקום. ילדים, אנחנו נקום, כי זה הציווי של חני. כרגע עת לבכות. חודש נבכה. נבכה בלילה, נבכה ביום. נבכה הרבה אבל נקום, כי זה מה שחני רצתה".

לפני כשבועיים פרסמה חני פוסט מרגש ואחרון, בו נפרדה מעוקביה ברשת: "חבריי היקרים והאהובים, אני מודעת לדאגה לשלומי ומתחזקת מכמויות האהבה שנשלחות אלי בכל מדיה אפשרית.. חשוב לי להגיד שאני קוראת כל מילה ומילה ושמחה בכל תמונה ותפילה שנשלחים אלי. אני אסירת תודה על האכפתיות ומתנצלת שלא מצליחה לענות אישית לכל אחד ואחת. בעזרת השם אחזיר בשמחות בלב שמח לכשאתחזק".

יהי זכרה ברוך.

תגיות:פטירהחני ויינרוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה