חדשות כלכלה

מחאה: מדוע בני נוער משלמים פי שניים מקשישים בתחבורה ציבורית?

הורים לתלמידים בירושלים חתמו על עצומה, ובה דרישה להשוות את מחירי הנסיעה לתלמידים בתחבורה הציבורית למחירי הנסיעה של קשישים וסטודנטים. לדברי יוזמת העצומה, בני הנוער לא שונים מסטודנטים, ופנתה לחברי הכנסת בבקשה להתערב בנושא

  • י"א כסלו התשע"ח
(צילום אילוסטרציה:(צילום אילוסטרציה:
אא

נכון להיום, כרטיסיית חופשי חודשי עולה 106 שקלים לאזרח ותיק ולסטודנטים. לעומת זאת, מחיר החופשי חודשי עולה לתלמידים פי שניים, 213 שקלים. בשל הנתונים האלו, הורים לתלמידים בירושלים חתמו על עצומה בשם 'חופשי מסובסד לנוער' בכדי להוזיל את מחירי הנסיעות לתלמידים.

מטרת העצומה היא השוואת מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית אצל תלמידים, למחירי הנסיעה של קשישים וסטודנטים.

יוזמת העצומה, מיכל גבאי, אומרת בשיחה עם מיינט ירושלים: "כהורים לילדים הנושאים בנטל, המחירים גבוהים מנשוא, בני הנוער משתמשים בתחבורה הציבורית לעיתים תכופות – נסיעות לבתי הספר, חוגי העשרה. בהם לא שונים מסטודנטים. נהפוכו, לגביהם חל חוק חינוך חובה חינם".

לדברי גבאי, ישנה תמיכה רבה בעצומה מצד ההורים, ועליה חתומים כ-1,300 איש. גבאי אף קראה לחברי כנסת שונים ולראש הממשלה, בנימין נתניהו להצטרף למאבק, וכך כתבה: "אנו כהורים לבני נוער בירושלים, המתקשים לשאת בנטל הכלכלי, פונים אליכם כבוד חברי כנסת למציאת מענה הולם לנטל הכלכלי המונח על כתפינו, זאת לנוכח העובדה שאנו שולחים את ילדינו ללמוד בחטיבה או בתיכון שאינו נמצא בתחום מגורינו, כאשר המרחק מחייב להוציא את ילדינו מידי יום ביומו, ולהיעזר בתחבורה ציבורית"

מלשכת ח"כ מיכאל מלכיאלי נמסר: "הצדק עמכם, חבר הכנסת בשמחה יעמוד לימינכם לקידום העניין"

תגובת משר התחבורה: "מנוי 'חודשי חודשי' מגלם בתוכו הנחה קבועה ואחידה של עשרות אחוזים לכל המשתמשים בתחבורה הציבורית. בנוסף, זכאי בני הנוער, כמו הסטודנטים והאזרחים הותיקים, להנחה בגובה של 50 אחוזים במסגרת הטענת 'ערך צבור' בכרטיס הרב קו"

"כאמור החישוב של חופשי סטודנט בירושלים, נעשה על פי מסלול 'סובב ירושלים', שעלותו היא 1,278 שקלים".

תגיות:תחבורה ציבוריתבני נוער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה