חדשות יהדות

פולין: האם תפונה האנדרטה לזכר קרבנות השואה?

בעל קרקע בעיר כשאנוב בפולין, הגיש פנייה לעירייה לעקור משטח האדמה אנדרטה שהוקמה לזכרם של יהודי העיר פולין שנרצחו בשואה, ככל הנראה בשל רצונו למנוע הרתעה של משקיעים פוטנציאליים באזור

  • י"א כסלו התשע"ח
פולין (צילום: shutterstock)פולין (צילום: shutterstock)
אא

בעירייה המקומית בפולין התקבלה פנייה מבעל חלקת אדמה בעיר כשאנוב הממוקמת בדרום פולין. בפניה דרש בעל הקרקע לעקור ממקומה את האנדרטה המציינת את זכרם של יהודי העיר שנרצחו במהלך השואה.

ככל הנראה, כוונתו של בעל הקרקע היא למכור את חלקת האדמה למשקיעים, ועל כן מבקש את עקירת האנדרטה שמא היא תרתיע משקיעים פוטנציאליים.

מדובר באנדרטה העומדת בעיר כשאנוב, אשר נבנתה לזכרם של שבעה יהודים בשואה שנתפסו בידי אופים לחם ללא אישור, ונרצחו על ידי הנאצים במקום.

ראשי הקהילה היהודית בעיר קטוביצה הסמוכה לכשאנוב, שמעו על בקשתו של בעל הקרקע לעקירת האנדרטה, מראש עיריית כשאנוב. כעת חברי מועצת העיר מקיימים דיון כיצד אשפר להסיר את האנדרטה מהמקום, ועם זאת להמשיך לשמר את זכרם של שבעת הנרצחים.

אחת ההצעות שנשקלו על ידי חברי מועצת העיר היא לבקש מהיזם המתכוון לרכוש את השטח, להקים כתחליף אנדרטה חדשה לזכר היהודים שנרצחו.

חבר מועצת העיר, קמיל בוגוש, אמר בראיון לשבועון הפולני, כי הוא מביע התנגדות לעקירת האנדרטה לזכר היהודים: "גם לפולנים יש את אנדרטאות הזיכרון שלהם במדינות אחרות, והם נלחמים עליהם כמו אריות. אנו חייבים לכבד מקומות כאלו באזור שלנו. האנשים שנרצחו שם היו גם אזרחי פולין".

תגיות:פוליןאנדרטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה