חדשות כלכלה

ללא התראה מוקדמת: ביטוח לאומי דורשים חובות ישנים

אזרחים רבים הופתעו לגלות בתיבות הדואר מכתבים מהביטוח לאומי, בהם דרישה לתשלום חוב בסך של אלפי שקלים מלפני למעלה מחמש שנים. בחלק מהחובות אף מוצמד עיקול חשבון בנק. מהביטוח הלאומי נמסר כי הכל מבוצע על פי חוק

  • י' כסלו התשע"ח
המוסד לביטוח לאומי (צילום: פלאש 90)המוסד לביטוח לאומי (צילום: פלאש 90)
אא

רבים מאזרחי ישראל מקבלים לאחרונה מכתב מהביטוח לאומי, ובו דרישה לתשלום חוב בסך של אלפי שקלים, הבא לידיעתם לראשונה, כאשר בחלק מהחובות מוצמד עיקול חשבון בנק. יתרה מזו, יש המתלוננים כי לאחר קריאת האותיות הקטנות, נמצא כי החוב המדובר הינו חוב ישן מלפני למעלה מחמש שנים, כך דווח ב'מאקו'.

ניסיונות חקיקה רבים נידונו בעניין, ואף על פי כן נשאר סמכותו של הביטוח לאומי לגבות חובות באופן רטרואקטיבי עד שבע שנים אחורה. חברת הכנסת, קארין אלהרר, יזמה הצעת חוק שעניינה לקבוע כי בחלק מהמקים תהיה באפשרות הביטוח לאומי לגבות חובות עד ארבע שנים אחורה, אולם ההצעה לא התקבלה, ייתכן בשל העובדה כי וויתור באופן זה על חובות, יעלה לקופת המדינה 350 מיליון שקלים.

על סמך הנתונים שהתקבלו בביטוח הלאומי, נמצא כי בשנה שחלפה 130 אלף הודעות נשלחו לאזרחים על חובות מתקופה שלא עבדו. בין היתר, מעל 9,000 אזרחים קיבלו הודעה על חוב שהצטבר מעל לחמש שנים. הרשימה הזו אינה סופית משום שכשאנשים משלמים את החוב, מגיע תורם של האנשים הבאים אחריהם להיכנס לרשימה.

מהביטוח הלאומי נמסר כי הכל נעשה על פי חוק. לטענתם הם מודיעים בזמן ויש חובה לגבות את החוב. יתרה מזו, בימים אלו מבקשים להעלות הצעת חוק שתוגש לשר העבודה והרווחה, שעניינה הגדלת תקופת הרטרו בתשלום גמלאות וקצבאות.

תגיות:חובביטוח לאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה