חדשות מדע וטכנולוגיה

מחקר חדש: האקלים שבו גדלתם קובע את האישיות שלכם – לכל החיים

מחקר סיני חדש מצא כי ילדים שגדלו באזורים עם טמפרטורות נעימות רוב השנה גדלו להיות מבוגרים פתוחים, חביבים ויציבים יותר

  • י' כסלו התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם יש דבר כזה מזג אוויר אידיאלי לנפש? לפי מחקר חדש של אוניברסיטת פקינג בבייג'ין, אכן כן: מדובר באקלים ממוצע של 22 מעלות צלזיוס. למי שגדל באקלים כזה, כך סיכמו החוקרים,  יש סיכוי טוב יותר להיות בעל אישיות פתוחה ונעימה.

מחקרים רבים כבר הראו שלמזג אוויר יש השפעה נפשית עלינו: דיכאון חורף הוא דוגמה קלאסית להשפעה הזו. המחקר הזה, עם זאת, טוען שלמזג האוויר המקומי יש השפעה מרחיקת לכת על האישיות. בהינתן שני ילדים הגדלים באותו סוג של משפחות, עם אותו מצב סוציו-אקונומי, ועם אותו חינוך – עדיין, הילד שגדל בחבל ארץ שהינו נעים-חמים רוב השנה יהיה כנראה פתוח, חביב ויציב רגשית יותר מאשר הילד שגדל בחבל ארץ עם טמפרטורות קיצוניות ברוב השנה.

כדי לוודא שהמחקר לא סובל מהטיה תרבותית, החוקרים התבססו על מאגר נתוני אישיות של 5,500 איש מרחבי סין, בה שוררים הבדלי מזג אוויר קיצוניים בין חבל לחבל, מסין ועל מאגר נתונים נוסף של 1.66 מיליון איש מארצות הברית, שגם בה יש הבדלים גדולים במזג אוויר ממדינה למדינה. התוצאות אכן הראו מתאם עקבי בין מזג האוויר ואישיות, לאחר שנלקחו בחשבון כל הגורמים האפשריים האחרים.

באופן מהותי, המחקר מייחס את ההבדלים באישיות לאקלים שבו אדם גדל דווקא: כלומר, מעבר לאקלים חמים יותר בבגרות לא ישנה את התכונות הבסיסיות שהוטבעו באישיות בשנות הילדות.

איך ניתן להסביר את התופעה הזו? החוקרים מצביעים על כך שילדות המועברת באזור עם טמפרטורות קיצוניות מגבילה מאד את יכולת חקירת הסביבה של הילד. לעומת זאת, "התבגרות בטמפרטורות שקרובות לנוחות האופטימלית הפיזית והפסיכולוגית מעודדת ילדים לחקור את הסביבה, וכך משפיעה על האישיות שלהם".

תגיות:אקליםמחקראישיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה