חדשות בארץ

חקירת השריפה הקשה ביפו: הפיצוץ נגרם בעקבות דליפת גז בישול

הפיצוץ העז שהחריד את יפו נגרם בעקבות דליפת גז בישול. המסקנה: הקפידו לוודא שחיבורי הגז תקינים על פי כל הוראות הבטיחות

  • י' כסלו התשע"ח
זירת הפיצוץ ביפו (צילום: דוברות מד"א)זירת הפיצוץ ביפו (צילום: דוברות מד"א)
אא

שלושה בני אדם נהרגו וארבעה נפצעו בפיצוץ עז שהחריד אמש (שני) את העיר יפו. הפיצוץ גרם לקריסה של מבנים סמוכים. ההרוגים נמצאו במיטותיהם מאחורי החנות. שישה צוותי כיבוי והצלה עמלים עדיין בכיבוי הלהבות.

הבוקר אמרו משירותי הכיבוי וההצלה כי הפיצוץ נגרם בשל דליפה משמעותית של גז בישול. הדליפה גרמה להרס נוראי ולמחיקת החנות באופן טוטאלי.

"ההשערה הראשונה הייתה שמדובר בפיצוץ בשל דליפת גז ואוששנו את זה", אמר טפסר דורון נתנאל, מפקד תחנת הכיבוי בתל אביב, ל- ynet. "הדליפה הייתה בכמות די גדולה שהספיקה לייצר את ההרס הגדול שרואים כאן. המקום בעצם נמחק".

"אנחנו לא בטוחים עדיין. הסבירות היא שהוא היה בתוך החנות, שהיה שם לפחות מכל אחד של גז והוא ככל הנראה דלף. מה שהוסיף פה בעצם על השריפה לאחר מכן זה החומרים שיש באותה חנות, צבעים, פלסטיקים וחומרים נוספים שהוסיפו מאוד לדליקה. לקח לנו כמה שעות להשתלט על הדליקה. בהמשך האירוע היינו צריכים לחלץ שתי גופות של דיירי המקום שהדירה שלהם קרסה. החילוץ ארך מספר שעות ובשעה שבע בבוקר בערך סיימנו את החילוץ".

בשירותי הכבאות פועלים כעת לסיום הטיפול בבעירה. "יש עוד כמה מוקדים מעשנים. קשה מאוד להגיע למוקדים האלה שמכוסים בבטונדות ובאמצעות הטרקטורים אנחנו מגיעים אליהם, חושפים אותם ומוודאים שחלילה אין פה לכודים נוספים. אני מעריך שעד שעות הצהריים הפעולות יסתיימו", הוסיף נתנאל.

בסיום דבריו, מבקש מפקד תחנת הכיבוי להדגיש בפני האזרחים את החשיבות בשמירה על כללי בטיחות, כאשר משתמשים בגז. "חשוב לציין בפני האזרחים לוודא שכשמשתמשים בגז שהחיבורים יהיו תקניים עם טכנאי כפי שצריך כדי להימנע מהסיכונים המיותרים האלו", אמר נתנאל.

תגיות:פיצוץדליפת גזיפו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה