חדשות בארץ

נתניהו חתם: מבקש לשקול מחדש חנינה לאזריה

ראש הממשלה חתם על מכתב, שיזם ח"כ לשעבר שרון גל, ובו פנייה לנשיא המדינה לבחון מחדש את החלטתו שלא לתת חנינה לאלאור אזריה

  • ט' כסלו התשע"ח
אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חתם על מכתב, ובו בקשה מנשיא המדינה, ראובן ריבלין, לבחון מחדש את החלטתו שלא לחון את אלאור אזריה אשר הורשע בהריגה, ונגזר עליו שנה וחצי בכלא.

על המכתב יזם ח"כ לשעבר שרון גל, ועליו חתומים שרים וחברי כנסת נוספים, בינהם השרים אביגדור ליברמן, איילת שקד, זאב אלקין וחיים כץ.

כזכור, אזריה הגיש בקשת חנינה אשר נדחה על ידי נשיא המדינה. במכתבו לנשיא כתב אזריה: "למשפט צדק, לצערי הרב, לא זכיתי - זו תחושתי ושום דבר לא יכול לשנות אותה", כתב לנשיא. "מכל מקום, את מידת הצדק והרחמים, שהיא תמצית מוסד החנינה, מבקש אני מכבוד הנשיא בפנייה זו".

בנוגע לטענות כי מעולם לא הביע חרטה על המעשה, כתב אזריה: "אני קורא ושומע את התגובות בקשר להחלטתי שלא להביע חרטה על הירי במחבל. זה לא מדויק: אילו הייתי יודע בוודאות, באותן שניות מתוחות בזירה, שהמחבל אינו ממולכד - לא הייתי יורה, חד וחלק. לכן, ובדיעבד בלבד, הירי במחבל היה טעות מבצעית".

כאמור, נשיא המדינה החליט לדחות את בקשתו של אזריה. ביקורת רבה הופנתה כלפי החלטה זו, בעיקר ברשתות החברתיות. על החלטתו לדחיית הבקשה כתב הנשיא: "במכלול השיקולים, הקלה נוספת בעונש תפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל. ערכי צה"ל, ובתוכם טוהר הנשק הם יסוד מוסד בעוצמתו של צה"ל, ותמיד עמדו לנו במאבק הצודק על זכותנו לבית לאומי ובטוח, ובבנייתה של חברה איתנה".

על המכתב החתום מסרו בבית הנשיא כי טרם הגיע המכתב, וכשיגיע ייענה כמקובל. עוד הדגישו: "בקשות חנינה מתקבלות רק מהנדון עצמו, באי כוחו או קרובי משפחה מדרגה ראשונה שלו. בנוסף, חשוב לזכור כי על פי המדיניות הנוהגת בטיפול בחנינות לאורך השנים, בקשה מחודשת לחנינה ניתן להגיש רק בחלוף שישה חודשים מיום שניתנה החלטת הנשיא בבקשתו הקודמת של הנידון, אלא אם כן חל שינוי מהותי בנסיבות הבקשה".

תגיות:אלאור אזריהחנינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה