חדשות כלכלה

אושר: בוטלו ההגבלות על משיכת הפיקדון לחיילים

הצעתו של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, עברה בקריאה ראשונה: חיילים משוחררים יוכלו למשוך את כספי הפיקדון באופן מיידי, ללא כל המגבלות שהוטלו עד כה על תנאי מימוש הפיקדון

  • ט' כסלו התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

עבר בקריאה ראשונה: חיילים משוחררים יוכלו למשוך את כספי הפיקדון, ללא כל המגבלות שהוטלו עד כה על תנאי מימוש הפיקדון.

נכון להיום החוק אומר כי רק בחמש השנים הראשונות שלאחר שחרורו, יכול החייל למשוך את כספי הפיקדון, ורק לצורך חמישה יעדים בלבד: לימודים, הקמת עסק, רכישת דירה, נישואין ולימודי נהיגה. כשמסיימות להן חמש השנים, נפתחת הזדמנות של שנתיים בהן ניתנת האפשרות לחייל לממש את כספי הפיקדון לצורך כל מטרה שירצה. בסיום השנתיים, אם לא ניצל את ההזדמנות, החייל המשוחרר מפסיד את כספי הפיקדון. אי לכך חיילים רבים לא מימשו את משיכת הכסף לצורך חמש המטרות הנדרשות, ואיבדו את זכותם למשוך את כספי הפיקדון.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ביטול הפיקדון והפיכתו למענק מוגדל יאפשר לחייל המשוחרר להתחיל את חייו האזרחיים עם סכום כסף משמעותי, מיד לאחר תום שירותו". 

הצעה זו נתקלה בתחילה בהתנגדות מצד האוצר, בטענה כי ישנה השלכה תקציבית לכל הנושא, ויש למצוא לכך מקור תקציבי באופן מיידי, אולם, כאמור, הצעתו של שר הביטחון צלחה ועברה בכנסת בקריאה ראשונה.

בתחילת החודש, לקראת פרסום תזכיר החוק, אמר השר ליברמן: "חיילי וחיילות צה"ל המשוחררים ראויים להוקרת תודה של המדינה על שירותם, והפיקדון הוא רק דוגמה לכך. אין שום סיבה שהמדינה תערים קשיים, ותכריח אותם לנצל בחמש השנים הראשונות את הכספים למטרות מסוימות בלבד".

תגיות:כסףחייליםפיקדון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה