חדשות בעולם

ניו יורק החליטה: יגורש פושע הנאצי האחרון

משרד המשפטים האמריקאי הוציא לאחרונה הודעה כי יגורש הפושע הנאצי האחרון המתגורר על אדמת ניו יורק. לדברי המחוקק: "נוכחותו לועגת לזכרם של הנספים"

  • ה' כסלו התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

משרד המשפטים האמריקאי הוציא לאחרונה הודעה, כי יגורש הפושע הנאצי האחרון המתגורר על אדמת ניו יורק.

בתקופת מלחמת העולם השניה עבד יאקוויוו פאליש בן ה־94 כשומר במחנה ההשמדה טרווניקי בפולין. נכון להיום הוא מתגורר בג'קסון הייטס, קווינס, אם כי יותר מעשר שנים נלקחה ממנו האזרחות האמריקנית.

לפני 12 שנה משרד המשפטים הוציא צו הקובע כי יש לגרש את פאליש לאוקראינה, לגרמניה, לפולין, "או לכל מדינה אחרת שתסכים לקבלו", אך רק בימים האחרונים הודיעו במשרד כי כעת עתידים לממש את הצו ולגרשו מהארץ.

כך כתב העוזר לתובע הכללי סטפן בויד, במכתבו לחבר בית הנבחרים של מדינת ניו יורק דב הייקינד: "המשרד מסכים לחלוטין כי פאליש אינו צריך לחיות את ימיו האחרונים בארה"ב. המשרד מחויב להבטיח שהצדק ייעשה וימשיך בשיתוף הפעולה עם ידידותינו בעולם, זאת במטרה למצות בכל דרך אפשרית כדי להביא לגירושו של פאליש".

למשמע ההודעה הייקינד, אחד המחוקקים הניו־יורקיים, שדרש במשך שנים רבות מהממשל הפדרלי לגרש את פאליש בשל מעלליו בפשעי מלחמה בשואה, בירך את משרד המשפטים על הטיפול בנושא: "נוכחותו של פאליש כאן לועגת לזכרם של הנספים. היא לועגת לאנשי צבא ארה"ב שנלחמו ונהרגו, כדי להביס את המשטר הנאצי המרושע", אמר.

תגיות:ניו יורקפושענאצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה