חדשות בעולם

נשיא אוניברסיטה האמריקאית: "רק עיתון יהודי מאשים אותנו באנטישמיות"

נשיאה של אוניברסיטת רטג'רס, המעסיקה מספר אנטישמים ידועים, סרב לגנות את הפרופסורים הללו – וגינה במקומם את כלי התקשורת שחשף את ההתבטאויות השנויות במחלוקת שלהם

  • ד' כסלו התשע"ח
רוברט בארצ’י רוברט בארצ’י
אא

בריבם ממוסדות ההשכלה הגבוהה בארצות הברית, לא ממש נעים להיות יהודי בשנים האחרונות. האנטישמיות, במסווה החדש של אנטי-ציוניות, מרימה את ראש המכוער לעיתים קרובות יותר ומכה בסטודנטים היהודים. אבל אפילו בעידן הזה, אוניברסיטת רטג'רס הצליחה להתבלט לרעה. בין השאר, היא עשתה זאת בזכות שניים מהפרופסורים שלה: אחת מהם, פרופסור ג'אסביר פואר, כתבה ספר שבו היא מאשימה את ישראל בפציעה מכוונת של פלשתינים 'כדי לשלוט בהם'. השני, פרופסור מייקל צ'יקינדאס, כינה את היהדות: 'הדת הגזענית ביותר בעולם' וטען כי היהודים – ולא הטורקים – הם אלו שביצעו את שואת הארמנים – טיעון היסטורי מגוחך ומופרך. אם לא די בכך, האוניברסיטה גם שכרה לאחרונה חבר סגל חדש שהיה יועצו הקרוב של בשאר אסאד והאשים בעבר את ישראל בכך שהיא סוחרת באיברים של ילדים פלשתינים.

נשיא האוניברסיטה, רוברט בארצ'י, הגיב בסוף השבוע האחרון בנאום בפני סטודנטים לטענות על התנהלות המוסד בראשו הוא עובד. במקום להביע צער על דעותיהם האנטישמיות של חלק מהפרופסורים שלו, בארצ'י בחר להגן על חופש הדיבור שלהם ולטעון שיש להם זכות מלאה להתבטא ככל שירצו. בנוסף, הוא אף חלק שבחים חמים לחברי הסגל הללו. פואר, לדבריו, הינה 'מלומדת מכובדת מאד', בעוד צ'יקינדאס הוא 'מורה מצוין'. אפילו הידיד של אסאד, לדבריו, 'מעולם לא עשה בחייו האקדמיים משהו שאפשר לתבוע אותו עליו'.

לבארצ'י לא היתה שום מילה של אמפתיה לסטודנטים היהודים שנאלצים לשבת בשיעוריהם של דמויות אנטישמיות כאלה. לעומת זאת, כן היו לו מילות האשמה כלפי כלי התקשורת שחשף את הסיפורים המביכים הללו.

"מדובר בבלוג ניו יורק, שהוא המשך של מה שהיה עיתון באידיש שנסגר לפני עשר שנים", הוא טען, מתייחס ל'אלג'מיינר' אתר אינטרנט שהוא המשכו של עיתון יהודי וותיק מאד. "כשאתם רואים ושומעים דברים כאלה, תחפשו מאיפה זה מגיע ותקבלו פרספקטיבה קצת שונה על ההתרחשויות".

'ה'אלג'מיינר' מסר בתגובה: "עכשיו כשאנחנו יודעים שלאוניברסיטה יש ניהול כזה גרוע, בארצ'י יכול להיות בטוח שנשים לב עוד יותר למה שמתרחש בקמפוס של רטג'רס".

תגיות:אוניברסיטהארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה