חדשות בארץ

תחנת משטרה חדשה נחנכה בג'סר א-זרקא: "המשטרה היא לא אויב, היא ידיד"

ראש הממשלה, השר לביטחון הפנים ומפכ"ל המשטרה חנכו שתי תחנות משטרה במגזר הערבי: בג'סר א-זרקא ובכפר כנא

  • ג' כסלו התשע"ח
צילום: פלאש 90צילום: פלאש 90
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך הגיעו הבוקר (שלישי) לג'סר א-זרקא לטקס פתיחת תחנת משטרה ביישוב. לאחר מכן ימשיכו השלושה לחנוך תחנת משטרה נוספת במגזר הערבי, בכפר כנא.

ראש הממשלה נתניהו פתח את האירוע בנושא ו דברים. "זהו יום חג לג'סר א-זרקא ויום חג לשלטון החוק במדינת ישראל", אמר ראש הממשלה. "אחרי שהשר לביטחון הפנים והמפכ"ל נכנסו לתפקידם נפגשנו ואמרתי להם שאחת המשימות הראשונות שלהם היא להבטיח חוק וסדר לאזרחינו הערבים. הייתי אז כבר תחת הרושם של קריאות המצוקה שהגיעו. הם סובלים, הם זועקים, הם רוצים שינוי. אחר כך הייתי באירוע מטלטל, אין מילה אחרת, בכנסת. ישבה לידי אישה צעירה מוסלמית, שבעלה נרצח וילדיה הקטנים מאוימים. היא רעדה ואמרה לי 'ראש הממשלה תעזור לי, אנחנו חיים בפחד'. זה עשה עליי רושם עצום".

עוד הוסיף ראש הממשלה ואמר כי "תחנות המשטרה האלה מהוות מוקד חי לאכיפת החוק וכתובת לאזרח. התוכנית המהפכנית הזאת חשובה לא רק לאזרחינו הערבים אלא לכל אזרחי ישראל. התחנה כאן תתרום רבות לביטחון הפרט ולתחושת הביטחון של האזרח, לשמירה על הסדר הציבורי, לכיבוד החוק, למלחמה נחושה בפשיעה ולזהירות בדרכים. אנחנו צריכים שיתוף פעולה. המשטרה היא לא אויב, היא הידיד הגדול ביותר לתושבים ולאזרחים".

השר ארדן נאם אף הוא בטקס. "אנחנו כאן מתוך תחושת אחריות ארוכה. החלטתי, עם ראש הממשלה כמובן, על שינוי דרמטי ביחסים שבין המשטרה לחברה הערבית ועל מהפכה בביטחון האישי של אזרחי ישראל הערבים".

"מהמהפכה הזאת ירוויחו בסופו של דבר כל אזרחי מדינת ישראל. התחנות החדשות שאנחנו חונכים היום הן חלק מתוכנית רחבה ועתירת תקציב להגבת הנוכחות המשטרתית בתוך היישובים הערביים ולא בפאתי היישוב או על אם הדרך המובילה אליהם. זו תוכנית שכל כולה נועדה להמרצת אכיפת החוק ולעבודה מתוך שיתוף פעולה ומתן שירות לתושבים. להנהגת החברה הערבית ולממשלה יש מטרות משותפות – ביטחון אישי והצלחת חיים. נצטרך להתגבר יחד על פערים ועל משקעים היסטוריים ולהביט אל העתיד. הפעולות הללו יוכלו לשגשג ולהצליח רק אם תהיה תשתית חזקה של חוק וסדר ביישובים הערביים", סיים השר לביטחון פנים את דבריו.

מפכ"ל המשטרה אלשיך נאם אף הוא, ונשא חלק מנאומו בערבית. "זו תקופה ארוכה שאנו ממוקדים בהעמקת השיטור במגזר הערבי. ראשי הרשויות זועקים בשנים האחרונות על רצונם בשיטור ואכיפת החוק כמקובל ביתר חלקי הארץ, והנושא הוצב כיעד מרכזי למשטרת ישראל שעליו סוכם בהחלטת ממשלה. היעד שהצבנו לעצמנו היא שהאזרח הנורמטיבי יעדיף לצעוד על המדרכה עם השוטר ורק האזרח העבריין יעדיף אותה בלי השוטר", אמר אלשיך.

"מאז פתיחת הנקודה כאן בג'סר אנחנו עדים לבלימה באירועי הירי והאלימות, ואפילו הוחזרו מרצון שני כלי נשק מסוג קארל גוסטב", הוסיף אלשיך. "אני קורא לאיכותיים ביותר מבני המגזר לבוא ולהצטרף לכוחות המשטרה. הצטרפו אלינו כדי לחולל את השינוי".

באירוע בג'סר השתתפו עוד עשרות תושבים, בהם ראש המועצה מוראד עמאש. "אני מודה לראש הממשלה שהתכבד להגיע לכאן", אמר ראש המועצה. "זה רגע היסטורי שלא חלמנו עליו". לאחר האירוע ימשיכו נתניהו, ארדן ואלשיך לחניכת תחנת משטרה בכפר כנא.

תגיות:ג'סר א-זרקאתחנת משטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה