חדשות בעולם

מפתיע: ממשלה מוסלמית תממן סרט על השואה. ומי הישראלים שישתתפו בו?

פגישה מקרית במסעדה הניבה שיתוף פעולה יהודי-מוסלמי: סרט להנצחת השואה שימומן על ידי ממשלה מוסלמית, ובו ישתתפו שני ישראלים. מי הם? קראו בגוף הכתבה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צעד תקדימי ויוצא דופן: ממשלה מוסלמית נטולת יחסים דיפלומטיים עם ישראל, תממן סרט להנצחת השואה שבו ישתתפו מספר ישראלים ביניהם הזמר עמיר בניון והיועץ הבינלאומי לאסטרטגיה משה קלוגהפט.

שיתוף הפעולה המעניין שנוצר למעשה בזכות פגישה מקרית במסעדה, שכנע יוצרים מקוסובו להפיק סרט שישודר ביום השואה בטלוויזיה המקומית של קוסובו, ובהשתתפותם של ניצולי שואה ילידי המדינה.  החיבור 'המקרי' נוצר בין מפיקי הסרט לקלוגהפט, בעת שהלה שהה בפרישטינה בירת קוסובו ושוחח בטלפון בעברית.

קלוגהפט הופתע כאשר ניגש אליו יהודי מקומי שחי במדינה, והזדהה בשם פלורין זאבי. זאבי סיפר לו שזה עתה שכנע את רשות השידור המקומית להפיק סרט להנצחת השואה, וקלוגהפט בתגובה סיפר לו כי כתב שיר על ניצולי השואה, שהולחן על ידי עמיר בניון.

אז החליטו השניים על שיתוף הפעולה ביניהם:  לאחר שקיבל את אישור קלוגהפט, זאבי תרגם את השיר 'האחרון שנשאר' לאלבנית, ואף הזמין את בניון להשתתף בסרט ולשיר אותו. צוות מיוחד שנחת בארץ השבוע, יתחיל לעסוק בצילומים עבור הסרט – במהלכו יספרו שני ניצולי שואה ילידי קוסובו בשם שאול גטניו ויפה ראובן, את סיפור ההישרדות המרגש שלהם.

 

תגיות:מוסלמיםעמיר בניוןסרטשואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה