חדשות בארץ

פיצוי דרמטי 16 שנה אחרי פיגוע הירי: 62 מיליון שקל

פיגוע ירי רצחני גבה את חייהם של ההורים ואחיה של האם. כעת, 16 שנה אחרי, יפוצו היתומים וההורים השכולים בעשרות מיליוני שקלים. "אני איבדתי ילדים, הכסף לא מעניין פה בכל הסיפור", אמר האב השכול

  • א' כסלו התשע"ח
בעיגול: השופט משה דרורי (צילום: פלאש 90)בעיגול: השופט משה דרורי (צילום: פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק ביום חמישי שעבר כי הרשות הפלסטינית ושישה מחבלים שעמדו מאחורי רצח שלושה ישראלים בכביש 443 בתחילת האינתיפאדה השנייה יפצו את קרובי המנוחים ב-62 מיליון שקלים.

הנרצחים וקרוביהם התובעים נסעו באוגוסט 2001 בכביש 443 לביתם במרכז הארץ. הרכב שבו נסעו ששת המחבלים הפלסטינים נצמד לרכבם של הישראלים. אש שנפתחה מהרכב של המחבלים גרמה למותם של שלושת המבוגרים: שרון בן שלום, יניב בן שלום ודורון סוורי – אחיה של שרון הי"ד.

אפרת ושחר, בנותיהם של שרון ויניב, היו אז תינוקות. אמן שרון סוככה עליהן בגופה ובעקבות כך חייהן ניצלו. שתי היתומות גודלו מאז על ידי אחות אמן ובעליה, אודליה בן שלום ועצמון משה.

"הפסיקה הזאת היא מעין סגירת מעגל", אמר לאחר פסק הדין ציון סוורי, אביהם של שרון ודורון שנרצחו בפיגוע. "ידענו כל הזמן שהרשות הפלסטינית היא האשמה, היא שלחה את הרוצחים, היא הובילה לזה. זה פסק דין ועכשיו לא יגידו 'הרשות ידעה, הרשות לא ידעה'. הרשות שילמה, עודדה ותמכה בטרור. אין פה הרגשה של שמחה או משהו כזה. אני איבדתי ילדים, הכסף לא מעניין פה בכל הסיפור. מה שמעניין זה ההוכחה שהילדים באמת נרצחו בגלל שהם יהודים ושהרשות הפלסטינית תמכה בדבר הזה".

התביעה הוגשה בשנת 2008, לפני 9 שנים על ידי קרובי משפחת הנרצחים. "לא ניתן לתאר, להכיל את הכאב, הצער, האובדן והחרון שהפכו למנת חלקם של התובעים בתביעה זו, והכול כתוצאה ממעשיהם הנפשעים של בני בליעל", צוין בדברי המבוא לתביעה, שכוונה נגד הרשות הפלסטינית, אש"ף וששת המחבלים שכלואים בישראל, ודרשה פיצוי של 559 מיליון שקלים.

פסק הדין קבע כי המבצעים והרשות הפלסטינית אחראים לפיצויי הנזיקין. בפסק הדין נפרסה התמונה המלאה של הנזקים הפיזיים והנפשיים של כל קרובי המשפחה כולל ההורים של הנרצחים. נוגעים ללב היו מכתביהן של היתומות לאורך כל השנים ביום השנה לרצח הוריהן.

בקביעת גובה הפיצוי הביא בחשבון בית המשפט שיקולים רבים, ולבסוף קבע כי יש מקום להטלת פיצויים עונשיים בסך של 10 מיליון ₪ לכל אחד מן העיזבונות של שלושת הנרצחים, 6 מיליון ₪ לכל אחת מן היתומות ו-5 מיליון ₪ לכל אחד מן ההורים של הנרצחים.

תגיות:פיגוע יריפיצוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה