חדשות בארץ

לא עברתם טסט? בשורה עבורכם: מבחני נהיגה מעשיים תוך 3 ימים

ההמתנה לטסט, שאורכת 5 חודשים בממוצע, תקוצר דרמטית: התלמידים יגשו לטסט ראשון בתוך 3 ימים ולמבחן חוזר בתוך 14-7 ימים

  • א' כסלו התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

רפורמה מהפכנית במבחני הנהיגה המעשיים: קיצור משך זמן ההמתנה לטסטים וצמצום שיקול דעת הבוחן – כך דווח הבוקר (ראשון) ב'ידיעות'.

על פי הדיווח, החל מחודש יוני הקרוב תעבור הקצאת הטסטים ממורי הנהיגה לזכיינים. על הזכיינים להקצות לתלמידים טסט ראשון בתוך 3 ימים, ומבחן חוזר בתוך 14-7 ימים לכל היותר. זאת לעומת זמן ההמתנה לטסט כיום, העומד על כ-5 חודשים.

רפורמה משמעותית נוספת בטסטים היא שההחלטה על העברת התלמיד תתבסס על קריטריונים ברורים, מדידים ומחייבים. שיקול דעתו של הבוחן בקביעת תוצאות הבחינה המעשית תצומצם. לשם כך, הבוחן יעניק ציונים לנבחן בטאבלט, והמחשב יקבע אם התלמיד עבר. לשם קביעת ציון מדויק, ברכב יותקנו מצלמות לתיעוד מסלול נסיעת המבחן ותיעוד הנבחן במהלך הטסט. הצילום יכלול גם הקלטה קולית ברכב, בו תותקן גם מערכת GPSלצורך ניטור, מעקב ותיעוד מסלולי הנסיעה. תיעוד המבחן יועבר למחשב אישי או לטאבלט של הבוחן, והציון ישוקלל באופן אוטומטי. אמצעים אלה נועדו לסייע בהגברת הפיקוח והאכיפה וכן בהבטחת אחידות והוגנות במבחנים בין כל התלמידים.

החברות שיפעילו את הטסטים ב-4 שנים הקרובות הם טלדור ופמי פרימיום, שזכו במכרז שהפעיל משרד התחבורה. טלדור תפעיל את מערך הטסטים בצפון הארץ, עד אזור פתח-תקווה, פמי פרימיום מירושלים ותל-אביב, דרומה. כל אחת מהחברות תעסיק 90 בוחני נהיגה, כך שיהיו 180 בסך הכל. מבין 130 הבוחנים הקבועים שמעסיק כיום משרד התחבורה, 64 ייקלטו בשתי הזכייניות, ועוד 25 יעברו לשמש כמפקחים עליהן ועל מורי הנהיגה. שאר הבוחנים יפרשו בתנאים משופרים.

על הפרטת הטסטים הוחלט לפני שנתיים, בעקבות המשבר המתמשך במבחני הנהיגה, זמני המתנה ארוכים לטסט, יחסים בעייתיים של בוחנים לנבחנים ולמורים, ופערים לא הגיוניים בין שיעורי מעבר הטסטים באזורים בשונים בארץ, בעיקר שיעור גבוה של כישלונות בצפון לעומת שאר המדינה.

שר התחבורה, ישראל כץ, ציין כי מדובר ברפורמה מהפכנית וקפיצת מדרגה, וכוללת שימוש במערכות טכנולוגיות מתקדמות ומערך פיקוח ובקרה מקצועי על המבחנים. "קיצור זמני ההמתנה למבחנים, יחסוך לתלמידים הנדרשים לבצע טסט חוזר, מאות שקלים, מאחר שעתה הם יידרשו לקחת פחות שיעורי נהיגה בין טסט לטסט", הוסיף כץ.

תגיות:טסטנהיגהלימוד נהיגה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה