פיתוח האישיות

הילדים לעגו לתלמידה על התסרוקת החדשה. איך הגיבה המורה?

מורה שמלמדת בבית ספר בג'ורג'יה שבארה"ב - החליטה לעשות מעשה יוצא דופן כדי ללמד את התלמידים שלה שיעור בכבוד הדדי

המורה והתלמידה שבויישה, עם התסרוקת המדוברת (צילום: shutterstock)המורה והתלמידה שבויישה, עם התסרוקת המדוברת (צילום: shutterstock)
אא

להיות ילד לא מקובל בחברה, זו אחת הטראומות הכי קשות שיש. מי כמו המורה קינסי ג'ונס מג'ורג'יה שבארה"ב - יודעת את זה! כילדה, ג'ונס זוכרת את ההתעללויות הרבות שחוותה וכבר אז הבטיחה לעצמה שיום אחד תעשה הכל כדי לשנות את הדרך שבה ילדים מתנהגים זה לזה. "חינוך זו משימה לא פשוטה בכלל, אבל מי מאיתנו יכול לשלם את המחיר הכבד של חוסר החינוך?", היא שואלת בפוסט ארוך שכתבה בעמוד הפייסבוק שלה. 

כיום מלמדת ג'ונס בכיתה ג' בבית הספר היסודי 'אנט ויין' בג'ורג'יה ואוהבת מאוד את התפקיד שלה, אולם דבר אחד בכל זאת מעיב על האופוריה שהיא מרגישה בשליחות הזו - הבריונות. "קשה לי לראות שילדים פוגעים זה ברגשותיו של זה", היא אומרת. "אני לא תמיד מצליחה למנוע את זה, אבל אני תמיד מנסה להיות יצירתית בדרך הפיתרון".

את אותה יצירתיות היא הצליחה ליישם גם במקרה הבריונות האחרון: באותו היום, אחת התלמידות שלה הגיעה לבית הספר עם תסרוקת חדשה שנראתה כעין שתי לחמניות עגולות לצדי ראשה. אחת התלמידות שראתה אותה בתסרוקת הזו, קראה לעברה בהיתול: "הנה הגיעה הילדה מהחלל", ואחריה פצחו כל שאר הילדות במקהלה. 

"ראיתי שהתלמידה עומדת לבכות מההערות של חברותיה לכיתה, והרגשתי צער בשבילה", משחזרת קינסי. "אבל באותו רגע, לא ממש ידעתי מה אני אמורה לעשות כדי לעזור לה".

רק ביום שלמחרת, הבזיק הרעיון הכביר במוחה. "בבוקר החלטתי להגיע לבית הספר עם אותן לחמניות מתוקות בצדי הראש, כדי להראות לתלמידים שלי שזה בכלל לא כזה נורא, אלא אפילו מאוד יפה. התלמידים ישר הבחינו בשינוי, וכל אחד מהם הגיב אחרת - אבל התגובה שהכי ריגשה אותי היא תגובתה של אותה תלמידה בעלת התסרוקת מעוררת ההשראה. היא הייתה קורנת כשראתה אותי כך", מספרת המורה. "ואז, גם מבלי שאסביר ביותר מדי הסברים, התלמידים הבינו בדיוק את המסר שרציתי להעביר. כל תסרוקת היא יפה, עבור מי שאוהב אותה וחשוב לכבד את הצד השני גם אם אנחנו לא היינו מתלבשים או מסתרקים בצורה כזו. 

"היה חשוב לי לתת לחברה הקטנה שלי קצת תמיכה חברית, אבל בעצם השגתי הרבה יותר מזה. היום, כל הבנות בכיתה שלי מגיעות עם תסרוקת החלל המשונה, וכולן כבר מתייחסות יפה זו לזו", היא מסכמת. 

 

תגיות:דוגמה אישיתמוריםילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה