חדשות בעולם

לא תאמינו מה עושים בתי חולים עם המתקן הצבעוני שבתמונה

דאג דיאץ, מעצב תעשייתי, גילה שרוב הילדים מפחדים עד עמקי נשמתם מבדיקות MRI. כדי להקל עליהם, הוא תכנן סדרה מיוחדת של מכשירים שמעניקה לילדים חוויה מרגיעה ועליזה

  • כ"ו חשון התשע"ח
בדיקות MRIבדיקות MRI
אא

'בית חולים הוא לא מקום מתאים לילדים' כתב חיים ולדר בשירו המפורסם 'יש אמונה', ואיש מעולם לא חלק על המשפט הזה. ילדים מגיעים בדרך כלל לבתי חולים בנסיבות לא משמחות במיוחד, ורבים מהטיפולים והפרוצדורות מפחידות אותם.

אחת הבדיקות שמפחידה במיוחד ילדים היא בדיקת MRI, במסגרתה הם צריכים לשכב בלי תזוזה על מיטת מתכת במשך עשר עד שלושים דקות, והמכונה בדרך כלל מרעישה באופן שמפחיד ילדים קטנים. הנתונים הרשמיים במערב מראים כי בין שמונים לתשעים וחמישה אחוזים מהילדים שעברו בדיקות MRI נאלצו לעבור אותם תחת טשטוש כי הבדיקה הפחידה אותם מידי.

דאג דיאץ, מעצב תעשייתי אמריקאי, נחשף לבעיה הזו והחליט שחייבים למצוא לה פתרון. למה להפחיד את הילדים או לטשטש אותם אם אפשר פשוט להפוך את הבדיקה לחוויה ידידותית לילד?

"אני זוכר שעבדתי בבית החולים של אוניברסיטת פיטסבורג בארה"ב וראיתי משפחה צעירה מגיעה עם ילדה קטנה בוכה לבדיקה", הוא מספר. הוא הסתכל מאחוריו והבין לפתע למה הילדה מפוחדת. "יש לכם חדר חשוך עם אורות פלורסנט מהבהבים, והמכונה נראתה כמו לבנה עם חור בתוכה". את המכונה הזו הוא תכנן, בהזמנת בית החולים, אבל פתאום הוא הבין עד כמה היא לא מתאימה לילדים.

בשיתוף פעולה בין חברה לציוד רפואי ובית החולים של אוניברסיטת פיטסבורג, הוא החל לפתח את סדרת מכשירי MRI 'תגליות והרפתקאות'. המכשירים בסדרה כוללים שמנים אתריים מרגיעים, קישוטים נעימים לעין, וחוויות מציאות וירטואלית. באחת המיטות, הילדים מקבלים הוראה בקול נעים:  'שכבו בתוך סירת קנו, ואם לא תזוזו הדגים יתחילו לקפוץ עליכם!'. . מכשירים אחרים מדמים טיול בתוך צוללת או שינה בשק שינה תחת שמיים עטורי כוכבים שנראים אמיתיים ממש.

התגובות של הילדים שמגיעים מפוחדים לבדיקה ומתלהבים עד מהרה מהמכשיר שוות הכל, אומר דיאץ. "זה כנראה התגמול הכי גדול שאי פעם יכולתי לקבל!"

תגיות:בית החוליםילדיםצבעוניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה