ונשמרתם

נתונים מדאיגים: 8,500 תלמידים מעורבים בתאונות דרכים מדי שנה

8,500 תלמידים נפגעים בתאונות דרכים מדי שנה, כך העלו נתוני הלמ"ס שמתפרסמים היום לרגל יום הבטיחות בדרכים. מנכ"ל אור ירוק: "הרשויות המקומיות חייבות להבטיח שסביבת בית הספר והדרך אליו יהיו בטוחות"

  • כ"ה חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לרגל יום הבטיחות בדרכים שחל היום (ג') מתפרסמים נתוני הלמ"ס, כפי שנמסרו לעמותת 'אור ירוק'. הנתונים מראים כי בכל שנה ישנם 8,500 תלמידים שנפגעים בתאונות.

יותר מ־51 אלף תלמידים נפגעו בשנות הלימודים תשע"א־תשע"ו (2010־2016). בתקופה זו 212 תלמידים נהרגו בתאונות דרכים. כ- 62% מהתלמידים נפגעו כשנסעו ברכב, 20% כשהלכו ברגל ו־12% כשנהגו. 5% מהתלמידים נפגעו בעת רכיבה על אופניים, ורק 1% מהתלמידים נפגעו בעת רכיבה על אופניים חשמליים, כך עולה מנתוני הלמ"ס.

במקביל לנתונים אלו, עמותת אור ירוק מדווחת על עלייה מתמדת בנפגעי תאונות אופניים חשמליים. בשנת תשע"ג היו מעורבים בתאונות דרכים רק 17 תלמידים בעת רכיבה על אופניים חשמליים. בשנת תשע"ו, מספרם עלה ל־412 נפגעים.

בנוסף, הנתונים מראים כי בנים נפגעים יותר מבנות. במשך שש שנים בדקו ומצאו כי 58% מהנפגעים היו בנים ו־42% בנות. יתר על כן, חמישית מכלל התלמידים נפגע בתאונות דרכים במהלך החופש הגדול. עשירית מהם למד בחינוך המיוחד או הוגדר כתלמיד שילוב.

לדברי מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, על משרד התחבורה לשים בראש סדר העדיפויות את בטיחות הילדים: "כבר מזמן הייתה צריכה הייתה להיות מערכת לניטור הנהיגה בהסעות התלמידים (קופסה ירוקה), במטרה לשמור על בטיחות התלמידים הנוסעים בהסעות".

עוד מוסיף קיטה:"הרשויות המקומיות חייבות להבטיח שסביבת בית הספר והדרך אליו יהיו בטוחות ויכללו פסי האטה, מעקות בטיחות ומעברי חצייה צבועים לפני כל מוסד חינוכי".

הבשורות הטובות הן כי בבתי הספר היסודיים תוגברו לאחרונה שיעורי בטיחות בדרכים. על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, כבר בשנת הלימודים הנוכחית כיתות א' ו־ ב' לומדים שעה שבועית במסגרת תוכנית "ללמוד תנועה". כמו כן, בכיתות ה' לומדים שעה שבועית במסגרת תוכנית "עצמאים בשטח", שבה התלמידים מקבלים ציון בתעודה לנושא זהירות ובטיחות בדרכים.

בכיתות ט' ישנה תוכנית המשלבת את הנושא של רכיבה נכונה ובטוחה על אופניים, וכן נושא האופניים החשמליים. בנוסף, ישנה תוכנית לחינוך תעבורתי הנלמדת בבתי הספר העל־יסודיים שעניינה להכשיר את התלמידים להתנהלות נכונה ובטוחה במרחב התעבורתי, ולהתמודדות עם מצבי סיכון מנקודת ראותו של משתמש הדרך.

כמו כן, מתקיימות תוכניות הדרכה לתלמידים לקראת קבלת רישיון הנהיגה, הנלמדות בכיתות י"א- י"ב.

תגיות:זהירות בדרכיםאור ירוקילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה