חדשות כלכלה

ועדת הכספים הסכימה פה אחד: גיל הפרישה לנשים יעלה

2 הצעות חוק, הכוללות העלאה מדורגת של גיל הפרישה לנשים בשנים הקרובות, נידונו בועדת הכספים

  • כ"ה חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

וועדת הכספים הגיעה אתמול (שני) להסכמה פה אחד במספר נושאים עקרוניים אודות העלאת גיל הפרישה לנשים: הוועדה הסכימה כי יש צורך להעלות את הגיל מ-62 ל-64, וכן בכך שחובה לתת זכויות יתר לנשים מוחלשות, נשים בעבודות שוחקות המקבלות שכר נמוך או כאלה שפוטרו בשל גילן המבוגר, למרות שהוא נמוך מהגיל הנוכחי.

על שולחנה של וועדת הכספים הצטברו 2 הצעות חוק: האחת – של ח"כ משה גפני והשניה של שר העבודה והרווחה חיים כץ. על פי הצעתו של גפני, יש להעלות את גיל הפרישה בצורה מדורגת תוך 10 שנים, החל מנשים בנות 55 שאינן עובדות ואין להן מקום עבודה חלופי, וכן לנשים בעבודות שוחקות - שקשה להמשיך בהן ועניות שמשתכרות שכר נמוך. לדבריו, צריך לעזור ל-3 קבוצות אלה כך שהדירוג בהעלאת גיל הפרישה יתפרש על 10 שנים במקום 8 שנים, כפי שמציע האוצר.

בנוסף, הן תהיינה זכאיות לדמי אבטלה למשך שנתיים מגיל 65 ומס הכנסה שלילי פי 2.5 מהמגיע לנשים עם שכר נמוך. כמו כן יינתנו שוברי תשלום לנשים עובדות המבקשות הכשרה במקצוע אחר כתחליף לשכר בתקופת המעבר בין המקצועות.

על פי הצעתו של כץ, יש להחיל את עליית הגיל החל מאוגוסט 2018 תוך החרגת 50 אלף הנשים שצפויות להיפגע מהעלאה. כץ התייחס ל-15,469 הנשים המבוטחות בקרנות הפנסיה הוותיקות שאינן פעילות או לא ממשות את זכאותן לקצבה, וכן 35 אלף נשים עובדות נוספות שישלמו מכיסן על העלאת הגיל כי יש להן אופציה להמשיך לעבוד ולקבל מהביטוח הלאומי בונוסים של 6% בשנה.

בהצעות גפני תמכו גם נגה דגן-בוזגלו ממרכז אדווה לצדק חברתי, נציגת נעמ"ת גלי עציון כאשר נציגת לשכת העצמאים (לה"ב), לילי לאה-בורוכוב ביקשה להתחשב גם במגזר הנשים העצמאיות, שמרחיקים להן את הגיל בעוד שנתיים כך שיעבדו עד היום החוקי האחרון.

גפני ביקש מבורכוב שתעביר לעיון הוועדה נייר עמדה בנושא שיציע מענה לקבוצת הנשים הזאת, וסיכם: "לא אביא להצבעה הצעה שתשאיר נשים מאחור, ואני מבקש משר האוצר שימתין שננסח את החוק ורק אז יקבל את עמדתו, בתקווה שזו תהיה זהה לזו של ועדת הכספים".

תגיות:עבודהגיל הפרישה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה