חדשות בארץ

השגריר פרידמן: "אף אמריקאי נאמן לא צריך להתנצל על תמיכה בישראל"

"ישראל היא העם של האמונה שלי, היא הארץ של התנ"ך הקדוש, שם ההיסטוריה היהודית החלה וההיסטוריה היהודית ממשיכה להיווצר, כדמוקרטיה היחידה והידידה הטובה ביותר של ארה"ב במזרח התיכון". שגריר ארה"ב בישראל בנאום תמיכה נרגש

  • כ"ד חשון התשע"ח
שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן ( צילום: פלאש 90)שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן ( צילום: פלאש 90)
אא

שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, השתתף אמש (ראשון) באירוע חגיגי שערך ה-ZOA. במהלך האירוע, נשא פרידמן נאום נרגש ובו הסביר את תחושותיו כלפי מדינת ישראל, ואת מחויבותה העמוקה של אמריקה להגן על ידידתה במזרח התיכון.

"ישראל היא העם של האמונה שלי, היא הארץ של התנ"ך הקדוש", פתח פרידמן את דבריו. "שם ההיסטוריה היהודית החלה ושם היא ממשיכה להיווצר, בדמוקרטיה היחידה והידידה הטובה ביותר של ארה"ב במזרח התיכון".

השגריר ציין כי "אף אמריקאי נאמן לא צריך להתנצל על תמיכה בישראל ודרישה מהממשל שלנו לתמוך בה. תמיכה בישראל הינה ערך אמריקאי בסיסי".

"נכנסנו לשלטון בצל הבגידה הגדולה ביותר בישראל על ידי נשיא מכהן בהיסטוריה האמריקאית, הכישלון של ארה"ב למנוע את אישור החלטת האו"מ 2334 בדצמבר האחרון", אמר פרידמן. "דמיינו לעצמכם, החלטה שאומרת שהכותל המערבי הוא שטח כבוש באופן בלתי חוקי, בלתי מתקבל על הדעת שארה"ב נמנעה ואפשרה את אישור ההחלטה"

עוד התייחס פרידמן לסוגיית העברת השגרירות, "הנשיא הבהיר שהוא מתכנן להעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים. זו לא שאלה של 'האם' אלא שאלה של 'מתי'. אני מאמין להבטחת הנשיא ומבטיח לעשות כל מה שאני יכול כדי שזה יקרה. יש לי בהרצליה בית מקסים ששייך לממשל. זה בית יפה, אבל אוותר על זה במאית השנייה כדי לעבור לירושלים".

פרידמן התייחס למתווה השלום בין ישראל לפלסטינים. "אני חושב שאנחנו מתקדמים. כפי שאתם יודעים, הנשיא מחויב למצוא פיתרון ליישוב הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אבל לעולם לא באופן שיסכן את ביטחון מדינת ישראל".

"הנשיא מכיר בכך שחשוב שיהודה ושומרון לא ייהפכו לניסוי כושל כמו מה שראינו ברצועת עזה", המשיך פרידמן. "הנשיא יודע שיהודה ושומרון לא ממוקמים ליד פינלנד או קוסטה ריקה, והכי חשוב, לעולם לא תשמעו את הטענה מפי הנשיא, כפי שנשמע מפי קודמו, שיש הקבלה בין משהו כמו בניית בית ביישוב חלמיש שבשומרון ורצח של אב, בן ובת בחלמיש בשולחן השבת. אין שום הקבלה", סיים השגריר את דבריו.

תגיות:דיוויד פרידמןשגריר ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה