ונשמרתם

הקטל בכבישים: בכל יום נהרג בישראל אדם בתאונה

הגורם העיקרי לתאונות הדרכים: היסח הדעת של הנהגים. נהגים מתעסקים בסמארטפון, אוכלים וקוראים תוך כדי נהיגה. ונשמרתם

  • כ"ד חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי נתונים שמפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מאז תחילת השנה הלועזית 2017, נהרגו בכבישי ישראל 329 בני אדם. ניתוח הנתונים על ידי עמותת אור ירוק מעלה כי בכל יום בממוצע נהרג אדם בתאונת דרכים ו-67 נפצעים.

הגורם העיקרי לתאונות הדרכים הוא היסח הדעת של הנהגים בעת הנהיגה. בתוך זה בולט לרעה השימוש במכשירי הסלולר בזמן נהיגה. על פי אגף התנועה במשטרת ישראל, בשנת 2016, נרשמו 74,167 דו"חות על היסח דעת, ומתוכם 70,057 בגין שימוש בסלולר.

מאז תחילת שנת 2017 עלה מספר הדו"חות ל-100,810 דו"חות היסח דעת, ומתוכם 94,468 על שימוש בסלולר בזמן נהיגה. אם נשווה רק את מספר הדו"חות שניתנו עד אוקטובר השנה לעומת ינואר-אוקטובר אשתקד, יש עלייה של 33%.

היסחי דעת נוספים הם עיון במסמכים תוך כדי נהיגה, קריאה עיתון ואכילה. שוטרים סיפרו כי הם נתקלים יותר ויותר בנהגים ש"פתחו משרד ברכב", ותוך כדי נהיגה מטפלים בדברים המסיחים את דעתם מהנעשה בכביש.

לשם הגברת האכיפה הועלה הקנס על שימוש בסלולרי בנהיגה הוא 1,000 שקלים וארבע נקודות. כזכור, בדיונים בוועדת הכנסת שהתקיימו לפני מספר חודשים, הציעה המשטרה להעלות את גובה הקנס ל-1,500 שקלים, וכן להעלות את מספר הנקודות ולזמן את הנהג באופן מיידי למשפט. על פי המשטרה, ענישה מחמירה יותר תסייע במאבק בהיסח הדעת.

תגיות:תאונות דרכיםהרוגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה