חדשות בריאות

פיתוח חדשני: עגבניה סגולה וחציל אדום, בקרוב בחנויות

חוקרים ממכון וויצמן אחראיים לפיתוח חדשני ומפתיע, פירות וירקות בצבעים לא שגרתיים. מדובר בפיתוח שמאפשר צריכת פירות וירקות בעלי ערכים תזונתיים גבוהים יותר, וממילא גם בריאים יותר לציבור

  • כ"ד חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם יבוא יום, ונגלה בשוק עגבניות סגולות וחצילים אדומים? ייתכן מאוד.

חוקרים ממכון וויצמן הם האחראיים לפיתוח החדשני שנוצר לאחרונה, פירות וירקות בצבעים לא שגרתיים. החוקרים החדירו לירקות שלושה גנים של סלק אדום. התוצאה שהתקבלה היא צביעת העגבניות, חצילים ותפוחי האדמה בצבעי סגול – אדום. במקביל, נתגלה כי גם הערך התזונתי שלהם עלה: ירקות אלו הכילו 90% יכולת עמידה בפני עובש, וכן 60% יותר נוגדי חימצון.

פרופסור אסף אהרוני והחוקר במעמד פוסט-דוקטורט, ד"ר גיא פולטורק ממכון ויצמן, אחראיים לפיתוח החדשני. מבחינתם, ההצלחה היא כפולה: ראשית, פיתוח היכולת להעביר מהסלק את תכונותיו הבריאותיות לשאר פירות. שנית, יכולת שליטה בצביעת הפירות והירקות, כאשר השינוי אינו מתבצע בגבעולים ובעלים, אלא רק בצבעו של הפרי או הירק עצמו.

"פיגמנטים הם נדירים יחסית בטבע", אומר ד"ר פולטורק. "ניתן למצוא אותם בפרי הצבר, בפרחים וצמחים אכילים כמו סלק. לכן השתמשנו בפיגמנטים הללו, כדי להפוך פירות וירקות אחרים לחדשים, ולהחדיר להם ערכים תזונתיים חשובים".

פרופ' אהרוני סובר, כי אמנם בעולם המדע היחס שנוי במחלוקת, כלפי גידולים שעברו תהליך של הנדסה גנטית, אך במשך הזמן גידולים אלה יהפכו לדומיננטים, והאנשים יצרכו פחות מזון עם בונוס של ערך תזונתי גבוה בהרבה, משאר הפירות והירקות שהם צורכים.

יתרון נוסף, מעבר לתוצרת מזינה ובריאה יותר, התהליך הגנטי שהשתנה מאפשר לצמחים לפתח הגנה נגד חרקים ופטריות.

"המחקר הוא למעשה צעד קדימה במגמה העולמית כלפי בריאות ותזונה בריאה יותר", אמר פרופ' אהרוני, "אני רואה את הפרויקט הזה כצעד אחד מתוך רבים ליצירת אוכל בריא יותר, ומתאים יותר לאנשים שזקוקים לאלמנטים מסוימים בגופם, כדי להיות בריאים יותר".

תגיות:חציליםעגבניותפיתוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה