סמארטפונים ואינטרנט

נשיא פייסבוק לשעבר באמירה קשה: "רק אלוקים יודע מה זה עושה למוח של ילדים"

הנשיא הראשון של החברה, שון פארקר, העלה ביקורת בנוגע להשפעות הרשת החברתית על אנשים ובעיקר ילדים. בדבריו הוא מדגיש:"אני משתמש ברשתות, אבל לא נותן להן להשתמש בי"

  • כ"ג חשון התשע"ח
שון פארקר (צילום: shutterstock)שון פארקר (צילום: shutterstock)
אא

נשיא פייסבוק לשעבר נתפס באמירה מפתיעה בנוגע לפייסבוק:"רק א-לוקים יודע מה זה עושה למוח של ילדים". אכן מפתיע לשמוע משפט זה דווקא ממייסדי הרשת החברתית, אשר אחראי להפיכתה לענקית שברשתות.

הדברים נאמרו באירוע של אתר התקשורת Axios, בו התראיין שון פארקר, הנשיא הראשון של החברה. בראיון הוא הביע ביקורת לגבי הרשת החברתית, בעמדו על במה, מול קהל גדול אמר פארקר, כי הרוויח מיליארדים בשל היותו אחד מהעלי המניות הראשוניים של הפייסבוק. בנוסף, ציין כי לא תיאר לעצמו מה הוא עושה כשרק הוקמה החברה.

פארקר הצליח מעל ומעבר בעולם ההיי-טק, הודות לחברת שיתוף הקבצים נאפסטר ב-1999, בהיותו בן 20. לפייסבוק הוא הצטרף ממש בתחילת דרכה בשנת 2004, והוא זה הניע את מעבר החברה לעמק הסיליקון, וגם שהרעיון של מארק צוקרברג יושמע באוזניהם של משקיעים גדולים.

לדברי פארקר: "תהליך המחשבה שנכנס לבניית היישומים האלה, כשפייסבוק הייתה בראשיתה, היה בבסיסו איך אנחנו צורכים כמה שיותר מהזמן שלך ומתשומת הלב שלך. זה אומר שאנחנו צריכים בעצם לתת לך מכה קטנה של דופמין פעם בכמה זמן, כי מישהו עשה לך לייק או הגיב לתמונה או לפוסט. וזה יגרום לך לתרום יותר תוכן... וזה הולך לתת לך... עוד לייקים ותגובות".

"אני לא יודע אם באמת הבנתי את ההשלכות של מה שאני אומר, בגלל כל ההשלכות הבלתי מכוונות של רשת, שגדלה למיליארד או שני מיליארד בני אדם", הוסיף פארקר. "זה משנה את המציאות של הקשר שלך לחברה, של קשרים בין אנשים. זה כנראה גם מפריע לתפוקה של אנשים בדרכים מוזרות. רק א-לוקים יודע מה זה עושה למוחות של הילדים שלנו".

פארקר טוען כי כבר כמעט אינו משתמש ברשתות החברתיות "כי זה בזבוז זמן גדול מדי". יחד עם זאת, למרבה הפלא, חשבון הפייסבוק שלו עדיין תקף: "אם מארק ישמע מזה הוא בטח ירצה לבטל את החשבון שלי", אמר בבדיחות. עם זאת הדגיש: "אני משתמש ברשתות, אבל לא נותן להן להשתמש בי".

תגיות:פייסבוקאינטרנטילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה