חדשות כלכלה

בקרוב: אימות בנקאי יתאפשר גם בהודעה קולית

בקשות רבות הופנו לוועדה לפניות הציבור של הכנסת, בדבר אי יכולת אימות בנקאי באמצעות מסרונים בטלפונים כשרים. בנק ישראל נענה לבקשה, והחל מתאריך ט"ז ניסן, הבנקים יאפשרו ללקוחות לקבל מידע ושאר שירותים גם באמצעות הודעה קולית

  • כ"ג חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשנים האחרונות חל צמצום פעילות בסניפי הבנקים השונים עם הרחבת הפעילות הטלפונית. על כן, נכון להיום, הדרך של הבנקים לזהות את הלקוח שלפניהם, היא באמצעות מסרון הנשלח למכשיר הנייד, ובו סיסמא חד פעמית שמאפשרת ללקוח להזדהות על מנת לקבל מהבנק מידע ושירותים שונים.

פניות רבות הופנו לוועדה לפניות הציבור של הכנסת, בעקבות אי יכולת קבלת מסרונים בטלפונים הכשרים על ידי הרבנים, ובשל כך ציבור המשתמשים מודר מהשירותים האלה: "איננו מקבלים מסרונים, ואין לנו דרך להזדהות בבנק", מחו הפונים לוועדה.

ח"כ ישראל אייכלר, יו"ר הוועדה הגיש בקשה מערך האבטחה של בנק ישראל, לספק לציבור המשתמשים בטלפונים כשרים, מענה חילופי בנוגע לאבטחת המידע במענה הקולי.

בנק ישראל נענה לבקשה, החל מט"ז ניסן התשע"ח הבנקים יחויבו לתת ללקוחות את האפשרות לקבל אימות בנקאי באמצעות הודעה קולית, בנוסף לאמצעות הקיימת של מסרונים. עם זאת בנק ישראל מוסר כי על אף התאריך שנקבע: "רשאים תאגידי הבנקים לפעול בדרך זו במועד מוקדם יותר".

תגיות:כסףבנקכלכלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה