חדשות בעולם

פוליטיקאית בריטית: "היטלר לא היה כזה איש רע"

"יש היום אנשים גרועים יותר מהיטלר, והיהודים קצרו את התוצאות על כך שהם שיחקו בתפקיד הקורבן", כתבה נארסין חאן בדף הפייסבוק שלה

  • כ"ג חשון התשע"ח
אדולף היטלר (צילום: פלאש 90)אדולף היטלר (צילום: פלאש 90)
אא

מפלגת הלייבור הבריטית פשוט לא מצליחה לאחרונה להעביר שבוע בלי תקריות כלשהי שחושפת את הנטיות האנטישמיות של חבריה. השערורייה החדשה קשורה בפוליטיקאית מקומית בשם נארסין חאן שהמפלגה בחרה לרשימה הסופית של מועמדיה לרוץ למועצה מקומית של בראדפורד.

ב-2012, חאן העלתה לדף הפייסבוק שלה סרטון תחת השם: 'הפלשתין שאתם צריכים להכיר' וכתבה תחתיו: "כל כך חבל שההיסטוריה שמלמדים בבתי הספר שלנו לא מלמדים את זה אבל הם הראשונים לשטוף את המוח שלנו ושל הילדים שלנו כך שנחשוב שהאיש הרע הוא היטלר. איזה  דבר טוב עשו היהודים בעולם הזה?"

כשהעירו לה על דבריה היא טענה: "לא, אני לא נאצית. אני מוסלמית בריטית רגילה שיש לה דיעה והיא מבטאת אותה. בעולם של היום יש אנשים גרועים יותר מהיטלר". כשניסו שוב להעיר לה על חוסר רגישותה, היא זעמה בכתב: "תפסיקו להכות את הסוס המת. היהודים קצרו את התוצאות לכך שהם משחקים את הקורבן. מספיק כבר עם זה!"

חאן התנצלה על הדברים ואמרה : "אני לגמרי מכירה נבכך שאלה היו הערות בלתי הולמות ובלתי נסבלות. אני מצטערת עליהן מאד ועל כל עלבון שגרמתי". מפלגת הלייבור מצידה הגיבה כי: "היא אינה נוהגת להגיב על בחירות פנימיות". אבל זה, כמובן, לא מנע מגורמים פוליטיים אחרים להגיב. נציג הלייבור המקומי בפרלמנט, חבר המפלגה השמרנית, אמר לתקשורת כי אין הבדל בין עמדותיה של חאן לבית העמדות של הניאו-נאצים. "השאלה שאתם צריכים לשאול היא – האם יאפשרו לניאו נאצי להתמודד בבחירות פנימיות רק כי הוא אמר שהוא מצטער על דברים שאמר? כל אחד יכול לפרסם התנצלות כדי לקדם את הקריירה הפוליטית שלו. אבל מה היא עשתה בפועל כדי להוכיח שהיא כבר לא חושבת כך?"

תגיות:בריטניההיטלר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה