חדשות בעולם

הנסיך צ’ארלס: "הבעיות במזה"ת - בגלל היהודים שהגיעו לשם בהמוניהם"

במכתב נדיר משנת 1986 שכתב הנסיך הבריטי צ'ארלס לחברו, נחשפים ביטויים אנטישמיים ומקוממים במיוחד. "גלי העליה היהודית לארץ ישראל באמצע המאה ה-20, גרמו לבעיות גדולות באזור, ולדעתי הטרור באזור ייפסק רק ברגע שהגורמים לכך יטופלו", כתב מבלי לבאר מהם אותם 'גורמים' בעייתיים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנטישמיות בממלכה הבריטית היא לא דבר חדש, אך כשזה מגיע לנסיך צ'ארלס בעצמו - זה כבר עניין אחר לגמרי. מכתב שכתב הנסיך צ'ארלס לחברו בשנת 1986 נחשף, ועמו ביטויים מקוממים למדי נגד היהודים, והשפעתם ה'שלילית' על המזרח התיכון לרבות הסכסוך הישראלי-פלסטיני. וכך כתב הנסיך במכתב, לפני למעלה מ-30 שנה, בתום ביקורו בערב הסעודית עם הנסיכה דיאנה. 

"גלי העליה היהודית לארץ ישראל באמצע המאה ה-20, גרמו לבעיות גדולות באזור, ולדעתי הטרור באזור ייפסק רק ברגע שהגורמים לכך יטופלו", כתב מבלי לבאר מהם אותם 'גורמים' בעייתיים. 

בנקודה זו מסביר הנסיך את השקפת העולם של הערבים, שאותה ניסה ללמוד ולהבין מהקוראן. "ניסיתי לקרוא קצת את הקוראן וזה נתן לי תובנות לגבי האופן שבו הערבים חושבים ופועלים, ואני מתחיל להבין את השקפת עולם של הערבים בנוגע לישראל. לא ידעתי שהם רואים אותה כקולוניה אמריקאית. אני מבין שהערבים והיהודים הם עמים שמיים במקורם, ושהזרם של יהודים אירופים זרים, בעיקר כאלו שהגיעו מפולין, הוא שגרם לבעיות הגדולות האלה. אני יודע שיש הרבה נושאים מסובכים, אבל איך אפשר להביא לסיום הטרור בלי לטפל בבעיות שגורמות לו?", כתב הנסיך. 

במכתבו מותח צ'ארלס ביקורת נוקבת על ההשפעה השלילית של אותו זרם יהודי, ומביע תקווה שלנשיא האמריקאי רונלד רייגן - יהיה אומץ לעמוד מול הלובי היהודי. "לבטח לאחד מנשיאי ארצות הברית יהיה האומץ לעמוד מול הלובי היהודי באמריקה? אני חייב להיות תמים, אני מניח", סיכם. 

תגובת דוברות ארמון קלארנס, משכנו של הנסיך צ'ארלס, לפרסום המכתב: "המכתב לא מביא את עמדותיו האישיות של הנסיך לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני, כי אם את הפרספקטיבה של האנשים שפגש במהלך הביקור במפרץ הפרסי. הוא חלק את הדעות הללו בהתכתבות פרטית עם חבר, בניסיון לשפר את הבנתו בנושא הסבוך שבו החל לעסוק".

עוד נמסר מהארמון כי הנסיך הקפיד ללמוד את הנושאים המתוארים במכתב במהלך השנים, ויש לו היסטוריה מוכחת של תמיכה בקהילות היהודית והערבית ברחבי העולם. "הוא גם ידוע כמי שמקדם דיאלוג בין-דתי והבנה תרבותית", נמסר. 

תגיות:יהודיםהנסיך צ'ארלס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה