חדשות בעולם

האם אכן ראש ממשלת לבנון נחטף על ידי הסעודים?

על פי דיווח ב"וושינגטון פוסט", יורש העצר הסעודי הכתיב לראש ממשלת לבנון את הודעת ההתפטרות ומחזיק אותו בתנאי מעצר בית בריאד. מה קורה בין סעודיה ללבנון?

  • כ"ג חשון התשע"ח
סעד אל חריריסעד אל חרירי
אא

גל שמועות בשבוע האחרון טען בתוקף: הסעודים אילצו את ראש ממשלת לבנון והם מחזיקים אותו בתנאי מעצר בית בריאד. בסוף השבוע האחרון צבר גל השמועות תאוצה, כאשר ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי הודעת ההתפטרות של אל-חרירי הוכתבה לו במפתיע על ידי הסעודים במהלך פגישה עם יורש העצר מוחמד בן-סלמאן. אל-חרירי עצמו הוחזק במשך יומיים בתנאי מעצר בית במלון "ריץ קרלטון" בריאד, לצד הנסיכים הסעודים שעל מעצרם הורה יורש העצר בעצמו בשבוע שעבר, במסגרת מסע טיהורים שערך בממלכה.

עוד דווח בעיתון האמריקני כי לאחר הפגישה עם בן-סלמאן ב-8:00 בבוקר, נותק הקשר עם אל-חרירי. באותו יום, בשעה 14:00 נדהמו עוזריו לראות את ראש ממשלת לבנון מופיע בטלוויזיה הסעודית ומקריא מהדף הודעת התפטרות. הודעת ההתפטרות המוקראת כללה טענות על כך שאיראן וחיזבאללה מנסות לחסל אותו לצד מתקפה חריפה על טהרן. ה"וושינגטון פוסט" מציין כי התבטאויות לוחמניות כלפי איראן אינן אופייניות עבור אל-חרירי, ואיש מכותבי נאומיו הקבועים לא השתתף בניסוח הנאום.

בלבנון טוענים בתוקף מזה עשרה ימים כי אל-חרירי נחטף ואולץ להתפטר. נשיא לבנון, מישל עאון, טען אתמול בשיחה עם פוליטיקאים בכירים ועם דיפלומטים זרים שסעודיה "חטפה" את אל-חרירי וקרא לראש הממשלה המתפטר לחזור מיד ללבנון. גם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, טען שהסעודים אילצו את אל-חרירי להתפטר. בנאום שנשא שלשום אמר נסראללה כי "ראש ממשלת לבנון מוחזק בסעודיה. שמו אותו במעצר בית ומונעים ממנו לחזור".

נסראללה הוסיף ותקף את סעודיה, וטען כי היא הכריזה מלחמה על לבנון ועל חיזבאללה. "סעודיה ביקשה מישראל לתקוף את לבנון והסכימה לשלם על זה מיליארדים", טען. "זו לא פרשנות, זה מידע המבוסס על עובדות. אנחנו מגנים את ההתערבות הבוטה של סעודיה בענייני הפנים של לבנון. זה לא ראוי. אנחנו מגנים את האופן המביש שבו התנהלו כלפי סעד אל-חרירי מהרגע שבו הוא הגיע לנמל התעופה בסעודיה. השפלה לראש ממשלת לבנון היא השפלה לכל לבנוני".

נסראללה הזהיר את ישראל לא לעשות טעות ולנסות לנצל את המצב בלבנון. "שישראל לא תחשוב שאנחנו פוחדים או מבולבלים", אמר, "אנחנו חזקים היום יותר מתמיד".

בסעודיה טוענים בתוקף כל אל-חרירי לא עצור, אולם אל-חרירי עצמו לא נשמע מאז שהתפטר.

תגיות:חטיפהראש הממשלהלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה