חדשות בעולם

יעקב וינרוט: "מתוך הכרת האפסיות שלי וקדושת האדם – אני יכול להיות לא שיפוטי"

שנה של שיחות שניהל יעקב וינרוט, פרקליט הצמרת החולה, עם אילנה דיין, הפכה לתוכנית שבה הוא מביע את דעתו האמיתית על מערכת המשפט הישראלית, ועל תפקידו של סנגור

  • כ"ג חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock(צילום: shutterstock
אא

פרקליט הצמרת יעקב וינרוט היה נושאה של התוכנית הראשונה השנה של 'עובדה', תוכנית שהתבססה על שיחות שניהלה העיתונאית אילנה דיין עם וינרוט במשך יותר משנה.

בתוכנית מספר וינרוט בגילוי לב על העשורים הארוכים בהם הגן על אנשים רבים, חלק נכבד מהם משכבות הצמרת של החברה הישראלית. כשהוא נשאל איך הוא מסוגל להתמקד בלקוח שפשע ולהיות לא שיפוטי, הוא השיב: "מתוך הכרת האפסיות שלי, מתוך הכרת האדם כיצור הכי מורכב, הכי קדוש, הכי מסוכן, אני יכול להיות לא שיפוטי".

לא משנה מה היו מעשיו של אדם, אומר וינרוט, כאשר הוא נכנס למשרד שלו הוא אדם השרוי במצוקה. וליד אנשים במצוקה, הוא סובר: " צריכים לעמוד שלושה אנשים ללא תנאי – רב רופא ועורך דין".

דיין התענינה האם יש לקוחות של וינרוט שזוכו על אף שהוא ידע שהם חייבם, הוא הורשעו על אף שידע שהם חפים מפשע – והוא משיב בחיוב. לגבי אלה שזוכו על אף שהיו אשמים, הוא מבהיר כי רק מאוחר יותר גילה שאכן פשעו. באותו זמן הוא לא ידע – ולא רצה לדעת. כשדיין שואלת מה הוא עושה עם הידיעה הזו, הוא נאנח. "מה עושים? מתפללים להשם ומתוודים".

וינרוט קובע נחרצות שאין לו אמון במערכת המשפט הישראלית, אותה הוא מכנה: 'מערכת עלובה'. וגם אם לא היתה כזו, הוא מאמין: "רוב הנושאים מורכבים מידי בשביל שופטים בשר ודם".

אבל על אף שייצג רבים שנחשדו בשוחד, וינרוט לא מהסס להצביע על מקור הריקבון המוסרי בחברה הישראלית: "מה ששולט בחברה הישראלית באמת הוא הממון. ההון הוא השלטון – ההון פועל במקומות סמויים שאנחנו לא רואים. תראי חתונה של בעל הון, כמה כוח יש בחתונה -זו קצינים ושרים וחברי כנסת, פתאום הם שם כי הם מבינים בחושים שלהם שהאיש הזה נושא בכוח האמיתי".

וינרוט, שחולה מאד כבר זמן מה, אומר שהתקופה האחרונה בהחלט גורמת לו לחשוב אחורנית על דברים רבים בקריירה שלו, ובחייו. "בזבזתי שנים על התחבטויות: דת, מדינה, ישיבה, צבא, עולם ההפכים נגס בי". אבל על אף מצבו, הוא מסכם: "כל עוד שהנר דולק עוד יש תקווה".

תגיות:יעקב וינרוטמערכת המשפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה