חדשות בריאות

מחקר: נטילת תוספי תזונה מפחיתה את הסיכון לאוטיזם

חוקרים שבדקו נתונים של 273,107 ילדים גילו קשר בין צריכת מולטי ויטמינים לשכיחות פחותה של אוטיזם

  • כ' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חוקרים שבדקו עשרות אלפי נשים וילדים בשוודיה הגיעו למסקנה: ויטמינים מגנים מאוטיזים.

במהלך המחקר, שתוצאותיו פורסמו בגליון האחרון של כתב העת BMJ, נבדקו נתוניהם של 273,107 זוגות של אמהות וילדיהם מהרישום הלאומי בשוודיה. הילדים בגילאי 4 עד 15 שנים, שנולדו בין השנים 1996 עד 2007. במחקר נבדקו אבחנות האוטיזם של הילדים, ודיווחי האמהות על נטילת תוספי תזונה.

הנבדקים חולקו למספר קבוצות בהתאם לנטילת תוספי התזונה: אמהות שנטלו מולטי ויטמינים במהלך ההריון, אמהות שנטלו חומצה פולית, אמהות שנטלו ברזל, ואמהות שלא נטלו כלל תוספי מזון.

מן המחקר עלה כי בקבוצת הנשים שנטלו מולטי ויטמינים במהלך ההריון, שכיחות מקרי אוטיזם ועיכוב התפתחות המוח בקרב הילדים עמד על 0.26% (158 מקרים מתוך 61,934 בקבוצה זו). שכיחות האוטיזם עמדה על 0.48% (430 מקרים מתוך 90,480) בקבוצת הנשים שלא נטלו תוספים כלל.

החוקרים עדיין מתקשים להסביר את הקשר בין נטילת המולטי ויטמינים לבין הפחתה בשכיחות האוטיזם. ההשערה שהם העלו היא כי ייתכן וקיימת השפעה של הוויטמינים על התפתחות המוח. 

אוטיזם קלאסי הוא לקות נוירולוגית המשפיעה על צדדים שונים בהתפתחות. אנשים הלוקים באוטיזם זה, אינם מסוגלים לתקשר עם העולם בצורה הרצויה. הם סובלים מכשלים בהבעה מילולית ורגשית, הפרעות חמורות בדיבור, התנהגות חזרתית על פעולות, בעיות בקואורדינציה ורגישות רבה למגע. סימפטומים של אוטיזם מופיעים כבר בשלוש השנים הראשונות של החיים וניתן לאבחן אותם בדרכים שונות. קיימים מחקרים המצביעים על ליקויים בפעילות המוח אצל אוטיסטים ו"כיבוי" של אזורים הקשורים באינטראקציות חברתיות.

תגיות:כדוריםאוטיזםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה