חדשות בארץ

Waze מפתיעה: אלו אזורים הכי קשים לנהיגה?

חברת וויז הישראלית לשעבר מציגה נתונים, המראים את רמת שביעות הרצון של משתמשים שונים בעולם. איפה ממוקמת ירושלים בדירוג, ומהו האזור הקשה ביותר לנהיגה בישראל?

  • כ' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אפליקציית Waze פותחה בישראל, ובשנת 2013 נמכרה לגוגל עבור סכום של 1.1 מיליארד דולר. כעת החברה מפרסמת תוצאות מחקר, הבוחן את רמת שביעות הרצון של משתמשים שונים בעולם.

המחקר, בהשתתפות מיליוני משתמשים פעילים, כולל דירוג של הנהגים על פי מדדי שביעות רצון שונים כדוגמת עומסי תנועה, סיכונים בכביש וכמו כן, רמת התחזוקה של הכבישים - ב-217 ערים ב-42 מדינות בכל רחבי העולם.

התמקדות המחקר הייתה רק בערים בהן הנתונים הם מ-40 אלף משתמשים פעילים בחודש לפחות. הדירוג משקלל את שביעות הרצון עם ניקוד של 1 עד 10, כאשר 10 ניתן עבור שביעות הרצון המרבית.

על פי נתוני המחקר, ישראל נמצאת במקום החמישי ברמת שביעות הרצון באיכות הכבישים, עם ציון של 7.96, אחרי איחוד האמירויות עם ציון 10 מושלם. פורטוגל עם ציון 9.85, ספרד עם 9.63 והולנד עם 9.05.

על פי התוצאות,המרוצים ביותר מזרימת התנועה, איכות הכבישים ורמת התשתיות בכללה מבין המשתמשים ב- Waze, הם ההולנדים. עוד לפני צרפת, ארה"ב, צ'כיה ובלגיה.

ומה מדד הכולל במדינת ישראל? תל-אביב, למשל, ממוקמת בעשירייה האחרונה בדירוג הערים הקשות ביותר לנהיגה. מבין שאר המדינות, הפיליפינים נמצאים במקום האחרון.

בחמשת המדינות השנואות ביותר על נהגים נמצא את הרפובליקה הדומיניקנית, אל סלבדור, אינדונזיה ורוסיה.

הדירוג Waze משקלל את דיווחי הנהגים ואת נתוני תנועה בשש קטגוריות שונות, בהן עומסי תנועה כולל חומרת העומס ומשך הזמן. כמו כן, איכות סלילת הכבישים כולל מפגעים ואזורי סיכון ועוד.

בישראל הדיווח הוא כי השרון הוא האזור הקשה ביותר לנהיגה, בין היתר כתוצאה מהעומסים הרבים. אחריו נמצאים חיפה, ירושלים ותל-אביב. לעומת זאת, בנגב, בגליל ובאזור הדרום כולו, דווח כי הנהגים מרוצים מחווית הנהיגה.

תגיות:כבישיםWAZE

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה