סיפורים אישיים

סגירת מעגל מופלאה: הרופא המטפל הוא התינוק שהציל המטופל לפני כ-38 שנה

מיכאל גרדינר שיכנע את שכנתו לא לעבור הפלה. התינוק נולד, ומאז נפרדו דרכיהם של המשפחות. בשבוע שעבר הגיע גרדינר (82) לטיפול בבית חולים הרמב"ם, שם גילה בהתרגשות כי ד"ר קרסו (39), הרופא המטפל בו, הוא התינוק אותו הציל לפני יותר מ-38 שנה

  • כ' חשון התשע"ח
(צילום אילוסטרציה)(צילום אילוסטרציה)
אא

סיפור הדברים מתחיל לפני יותר מ-38 שנה: מיכאל גרדינר, אב לבן ובת, התגורר סמוך למשפחת קרסו בשכונת רוממה בחיפה. אם המשפחה, ורה, גילתה כי היא בהיריון. בשבוע שלפני הבשורה עברה שני צילומי רנטגן, ועל כן שקלה לעשות הפסקת היריון. כאשר שיתפה את שכנתה וחברתה הטובה, אשתו של גרדינר, זו המליצה לה לפנות לבעלה, מיכאל, שהיה פיזיקאי במקצועו.

"השכנה אמרה לי 'עשיתי שגיאה, ועברתי צילום רנטגן כשאני בהיריון'", כך סיפר אתמול גרדינגר בהתרגשות רבה בשיחה עם 'ידיעות אחרונות'. "לפני 40 שנה זה היה דבר מסוכן מאוד. התחלתי לחפש בספרות על סיכוני הקרינה, והגעתי למסקנה שהיא לא צריכה לעשות הפלה".

גרדינגר החילט לפנות לשכנתו ההרה, ושיכנע אותה לא לעבור הפלה: "לקחתי אחריות כבדה, והאמת שלא ישנתי כמה לילות, אבל לא יכולתי לשאת את המחשבה שבהפלה הורגים ילד, במיוחד כשלא מדובר בהפלה הכרחית".

לבסוף ורה החליטה לשמור על ההיריון, ונולד הבן יריב קרסו: "אם מיכאל לא היה עושה עבורי את כל איסוף הנתונים והחישובים, סביר להניח שלא הייתי לוקחת סיכון, ומפסיקה את ההיריון", סיפרה.

ברבות הימים התפצלו דרכיהם של שתי המשפחות, קרסו וגרדינר. יריב גדל, וסיים את לימודי הרפואה. נכון להיום, הוא רופא במכון ההמטולוגי במרכז הרפואי רמב"ם.

נפלאות דרכי ה', ודרכיהם של הרופא והפיזיקאי הצטלבו לאחר כ-38 שנה, כאשר גרדינר הגיע לבית החולים, לשם טיפול במחלת הדם ממנה הוא סובל. הרופא שנקרא להעניק לו טיפול רפואי במיון, היה לא אחר מאשר ד"ר קרסו.

"כשלחץ לי את היד שאלתי אותו לשם משפחתו", מספר גרדינגר. "אחרי שהלך, בתי שהייתה לידי אמרה לי 'אבא, אני חושבת שהוא הבן של משפחת קרסו, שהיו השכנים שלנו ברחוב הפרחים'". לאחר זמן גרדינגר ובתו הצליחו להשיג את מספר הטלפון של ורה קרסו, והתקשרו אליה: "דיברתי איתה, והיא אמרה לי 'מיכאל, זה הבן שלי יריב, זה הילד שעזרת לי לא להפיל, ונולד בזכותך'".

לאחר כמה שעות, אמו של ד"ר קרסו שולחת הודעה נרגשת לבנה בדבר הידיעה המרגשת.

"ידעתי שאמא שלי עברה צילום כשהיתה בהיריון איתי, אבל לא ידעתי שהוא זה שאמר לא לעשות הפלה", סיפר ד"ר קרסו. "אמא שלי כתבה 'רק שתדע שהרבה מאוד בזכותו אתה נולדת'. אני מלא הערצה לאיש שעשה את כל עבודת המחקר למען ההורים שלי, והציל למעשה את חיי. לדאוג לו ולטפל בו עכשיו, זו סגירת מעגל אדירה ובלתי רגילה".

תגיות:רופאהצלהתינוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה