חדשות בריאות

סוף מבורך לעישון? יצרני סיגריות יחויבו לפרסם את רכיבי המוצר

בסיגריות קיימים 4,000–7,500 חומרים שונים, כאשר מהם 350 מסוכנים לאדם ו-70 מסרטנים. למרות זאת, אין בישראל פיקוח על רכיבי הסיגריות. 3 הצעות חוק מבקשות לשנות זאת

  • כ' חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יצרני הסיגריות יחויבו לפרסם את רשימת המרכיבים במוצר – כך דורשות שלוש הצעות חוק שהונחו השבוע על שולחן הכנסת.

ההצעות, שהוגשו ע"י ח"כ יהודה גליק וח"כ תמר זנדברג, מבוססות על סמך נייר עמדה של המיזם למיגור העישון.

הצעת החוק של ח"כ גליק, קובעת כי למשרד הבריאות תינתן סמכות פיקוח על מוצרי טבק, וכן האפשרות להגדיר מהו מוצר טבק, על פי המרכיבים הרעילים והממכרים במוצר ומינונם. לפי ההצעה, תינתן לשר סמכות לתקן תקנות הנוגעות לפיקוח על תכולת מוצרי הטבק; כמו חובת דיווח על רכיבים של מוצרי טבק; הסדרת מנגנון בדיקות ופיקוח על מוצרי הטבק הנמכרים בארץ (בדיקת ההתאמה בין רשימת הרכיבים לבין המוצר בפועל); וכן פרסום רכיבים על גבי החפיסות ובאתר האינטרנט של משרד הבריאות.

על פי הצעת החוק של ח"כ זנדברג, על חברות הטבק תחול חובת דיווח שנתית לשר הבריאות, של כל הרכיבים המשמשים בייצורם של מוצרי הטבק או במוצרי טבק שייבאו לישראל, הכמות שלהם במוצר, ומידת הרעילות וההתמכרות שהם גורמים. המידע יפורסם באתר האינטרנט של משרד הבריאות. בנוסף, הצעת החוק קובעת חובת פרסום של הרכיבים המרכיבים את מוצרי הטבק על גבי חפיסותיהם ואריזותיהם.

1.2 מיליון ישראלים מעשנים יותר מ–7 מיליארד סיגריות בשנה. לפי הערכת משרד הבריאות, העישון אחראי למותם של כ–8,000 ישראלים מדי שנה, מהם 800 מעישון פסיבי. על פי פרסומים שונים, בסיגריות קיימים 4,000–7,500 חומרים שונים, כאשר מהם 350 מסוכנים לאדם ו-70 מסרטנים. למרות זאת, אין בישראל פיקוח על רכיבי הסיגריות, והיצרנים לא מחויבים לדווח על תכולתן.

תגיות:סיגריותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה