חדשות בריאות

מה הקשר בין ADHD לבין שתיית מי ברז? המחקר הזה הולך להפתיע אתכם!

מחקר שנעשה לאחרונה בהרווארד בדק את הקשר בין ADHD (הפרעות קשב וריכוז) ואוטיזם אצל ילדים, לבין כימיקלים שמסתתרים במי הברז שאנו שותים, וחזר עם ממצאים עגומים ביותר. "מספר הכימיקלים הידועים כגורמי נזק למוח האנושי, נחשבים ממש לקצה הקרחון. הרוב המכריע של יותר מ80,000 כימיקלים תעשייתיים שנמצא בשימוש נרחב בארצות הברית - מעולם לא נבדקו לעומק מבחינת ההשפעות הרעילות שלהם על התפתחות העובר או הילד"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר שנעשה לאחרונה בהרווארד בדק את הקשר בין ADHD (הפרעות קשב וריכוז) ואוטיזם אצל ילדים, לבין כימיקלים שמסתתרים במי הברז שאנו שותים, וחזר עם ממצאים עגומים ביותר. המחקר שפורסם בכתב העת הרפואי The Lancet על ידי חוקרים מאוניברסיטת הרווארד ובית הספר לרפואה 'אייקן בהר סיני' (ICMMS) מצא כי בין הכימיקלים ש'אשמים' בדבר נמצא גם הפלואוריד שנוסף למים. 

הפלואוריד כונה בפיהם 'נוירוטוקסיקנט התפתחותי' ו-27 מחקרים נוספים שבוצעו עליו בשנת 2006 הוכיחו כי הוא קשור בקשר ישיר למנת משכל נמוכה אצל ילדים, התפתחות מוחית משובשת ואף הפרעות על ספקטרום האוטיזם והדיסלקציה. לדברי שני חוקרים שהובילו את המחקר בשם פיליפ גרנדין ופיליפ לנדריגן - הבעיה לא נמצאת רק במי השתייה שלנו, כי אם גם במזונות מתועשים רבים. "מקרי ההפרעות של קשב וריכוז הוכפלו בשבע השנים האחרונות, והסיבה לכך נעוצה בעשרות כימיקלים שהילדים צורכים - שרק מעטים מהם נבדקו ואושרו לשימוש".

"מספר הכימיקלים הידועים כגורמי נזק למוח האנושי, נחשבים ממש לקצה הקרחון. הרוב המכריע של יותר מ80,000 כימיקלים תעשייתיים שנמצא בשימוש נרחב בארצות הברית - מעולם לא נבדקו לעומק מבחינת ההשפעות הרעילות שלהם על התפתחות העובר או הילד", כותבת העיתונאית ג'וליה מדיו ב'סידני מורנינג הראלד'. "אני כבר לא מדברת על מה שלא נבדק, אלא רק על מה שאנחנו יודעים. בדקתם את הפלואוריד וגיליתם שהוא מזיק - למה הוא עדיין בשימוש? הפלואוריד חייב להיות מוסר באופן מיידי מאספקת המים הציבורית, כדי לדאוג לבטיחות הילדים ובריאותם".

העיתונאית ציינה כי ברשויות טוענים שהפלואוריד משמש כביכול כנגד עששת, אך "הרשויות מתעלמות במופגן מההשלכות הפחות נעימות שלו, שאחת מהן היא שהוא גורם להפרעות קשב וריכוז, בעיות התפתחות ועוד. נשים הרות שצורכות מי ברז שעשירים בפלואוריד, מעבירות את הכימיקלים המסוכנים לשליית התינוק דרך העצמות והרקמות - והנזק יכול להיות בלתי הפיך במידה ויש הצטברות של החומרים הללו ברקמת המוח של התינוק הרך", היא כותבת. 

"מדובר בבעיה בינלאומית בהיקף שלה, ולכן גם הפיתרון מוכרח להיות בינלאומי", אמרו החוקרים מהארוורד בהודעה לעיתונות. "יש לנו את כל השיטות והעזרים הטכנולוגיים, כדי לבדוק את ההשפעות המזיקות של הכימיקלים הללו על התפתחות המוח של הילדים - ועכשיו זה הזמן לעשות את הבדיקות הללו. לפני שיהיה מאוחר מדי", סיכם. 

תגיות:מיםברזהפרעות קשבמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה