חדשות יהדות

אבל כבד בעולם התורה: זקן המשגיחים הרב דב יפה זצ"ל

עולם התורה והיכלי הישיבות התעטפו באבל עם היוודע דבר הבשורה המרה על פטירתו של זקן המשגיחים הרב דב יפה זצ"ל

  • י"ט חשון התשע"ח
אא

אבל גדול ירד הבוקר (רביעי) על עולם התורה, עם קבלת הידיעה המצערת על הסתלקותו של זקן המשגיחים ומגדולי בעלי המוסר בדורנו, הרב דב יפה זצ"ל.

הרב יפה זצ"ל, בן 89 בפטירתו, חלה בחודשים האחרונים במחלה קשה, וברחבי העולם היהודי נערכו תפילות רבות ועצרות התעוררות לרפואתו. מצבו הידרדר והשתפר לסירוגין, עד שלפני מספר שבועות הוא אושפז שוב בבית החולים בשל הידרדרות משמעותית במצבו, הידרדרות שבסיומה הוא נפטר לדאבון לב.

הרב זצ"ל נולד בוילנא בתרפ"ח, ובתרצ"ה, בהיותו בן 7, עלתה משפחתו ארצה והתיישבה בתל אביב. למד ביישוב החדש, בישיבת חברון, בישיבת פוניבז' ובישיבת סלובודקה. בשנות בחרותו עמד בקשר עם החזון איש.

לפני למעלה מיובל שנים התמנה כמשגיח בישיבת 'כנסת חזקיהו', תחת הנהגתו של רבי אליהו לופיאן זצ"ל. באלול תש"ל, לאחר פטירת הרב לופיאן, התמנה תחתיו למנהלה הרוחני של הישיבה. ברבות השנים הוא שימש כמשגיח גם בישיבת 'קול יעקב' בירושלים ובישיבת 'קרן אורה' בכרמיאל. לפני שש שנים צורף כחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה'.

המשגיח זצ"ל מסר מדי שבוע עשרות ועדי ושיחות מוסר, בישיבות שבהן הוא כיהן כמשגיח ובבית המוסר בירושלים. כמו כן הוא מסר ועדים בביתו שברכסים, למחנכים, לאברכים ולבחורים. הקו המנחה את שיחותיו היה כי רק מגיש את דברי חז"ל ואילו העבודה המוסרית מוטלת על כל אחד בפני עצמו.

הותיר אחריו זרע ישרים מבורך, בנים וחתנים הממשיכים את מורשתו הכבירה, בהם: בנו הרב מרדכי יפה – ראש בית המדרש 'פרידמן' בישיבת מיר. בנו הרב צבי יפה – ר"מ בישיבת 'קרן אורה בכרמיאל'. חתנו הרב שלום חיים וייס – משגיח בישיבת 'זיכרון מיכאל' בזכרון יעקב, חתנו הרב יונתן אבר – משגיח בישיבת 'היכל יצחק' וחתנו הרב דניאל ארנפרוינד – משגיח בישיבת תפרח.

הלווייתו של המשגיח זצ"ל תצא בשעה 12:30 מביהמ"ד הגדול - היכל המתיבתא בקרית צאנז בנתניה ובשעה 14:45 מישיבת 'קול יעקב', בדרכה לרכסים.

תגיות:דיין האמתהרב דב יפה זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה