מעניין

החירשת ביקשה לקנות קפה, אך נדהמה מתגובת המלצרית

רוב האנשים לא מסוגלים להבין כמה מלחיץ זה עשוי להיות עבור אנשים עם מוגבלויות, לעשות פעילויות רגילות כמו הזמנת קפה. וגם אם הם כן שמים לב, כמה אנשים עושים משהו בפועל כדי לעזור באמת? 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רוב האנשים לא מסוגלים להבין כמה מלחיץ זה עשוי להיות עבור אנשים עם מוגבלויות, לעשות פעילויות רגילות כמו הזמנת קפה. וגם אם הם כן שמים לב, כמה אנשים עושים משהו בפועל כדי לעזור באמת? 

כשאייבי פיראשה מוירג'יניה נכנסה לבית הקפה הרגיל שלה וביקשה להזמין קפה קרמל, היא לא תיארה לעצמה שמשהו ישתנה בהתנהגות של המלצרים. היא מזמינה את אותה הזמנה כבר כמה שנים, והיה זה יום רגיל לחלוטין. אך כשהמלצרית קריסטל ניגשה לקחת את ההזמנה שלה, הופתעה האישה כשזו החלה לדבר איתה בשפת הסימנים. "אני לומדת שפת הסימנים כבר כמה חודשים, כדי שתהיה לך אותה חוויה כמו כולם", הסבירה המלצרית על פתק קטן שכתבה. "חשוב לי שתרגישי שאת רצויה כאן, בדיוק כמו שאר הלקוחות שלנו, ואשמח אם תעזרי לי ללמוד את שפת הסימנים כשאת מגיעה לכאן".

את אייבי המחווה הזו הצליחה לרגש. "כל כך התרגשתי מכך שמישהו באמת רוצה ללמוד את השפה שלי ולדבר בה, למרות שאני זו שצריכה להתאים את עצמי לסביבה. שפת הסימנים היא שפה שונה לחלוטין מהשפה הרגילה, וזה היה משהו שהיא רצתה לעשות בגללי. כדי לשמח אותי. מאוד התרשמתי מההתנהגות של המלצרית הזו".

מאוחר יותר סיפרה המלצרית, קריסטל פיין, כי את שעות הפנאי שלה היא מבלה בצפייה בסרטוני יוטיוב ללימוד שפת סימנים בסיסית, זאת על מנת שתוכל להעניק את השירות הכי טוב ללקוחה הקבועה שלה - דבר שהביא לידידות מעמיקה בין השתיים. "רוב האנשים נוטים לחשוב שאנשים עם מוגבלות כזו או אחרת לא יכולים לנהל שיחה טובה, וזה פשוט לא נכון. אני מרגישה שהתפקיד שלי הוא לשנות את התפיסה הזו ולהתייחס לאייבי לא פחות טוב ממה שאני מתייחסת לכל לקוח אחר".

"עכשיו אני הרבה יותר שמחה להגיע לבית הקפה הקבוע שלי", מסכמת אייבי בחיוך. "זה נחמד כשאני יודעת שיש שם מישהו שעשה משהו מיוחד, במיוחד בשבילי".

תגיות:שירותחירשיםמלצריםשפת סימנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה