חדשות בארץ

זכויות יוצרים ברשת: האם בקרוב יהיה קל יותר לתבוע גם גולשים תמימים?

אתמול אושרה בקריאה ראשונה הצעה לתיקון חוק זכות יוצרים. על פי התיקון יוחמר המאבק נגד מפירי זכויות יוצרים ברשת. תגובת ח"כ: "זוהי הצעת חוק מסוכנת"

  • י"ח חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אתמול בערב אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את ההצעה לתיקון חוק זכות יוצרים. מדובר בהצעה שעניינה לשפר ארבעה נושאים עיקריים: הרחבת מאגר הפעולות שייחשבו להפרה עקיפה של זכות יוצרים; הסדרת מתן צו מניעה כלפי ספק אינטרנט לשם הגבלת גישה לאתר אינטרנט, זאת במידה שיש בתוכן הפרה ישירה או עקיפה של זכות יוצרים; עיגון הליך שיסייע בחשיפת זהותו של מי שהפר זכות יוצרים ברשת תקשורת אלקטרונית, וכן קביעת איסור פלילי גם על הפרות זכויות יוצרים אשר מתבצעות באינטרנט.

כך נכתב בדברי ההסבר על מטרת ההצעה: "הצעת החוק נועדה לתת מענה לקשיי האכיפה נוכח התופעה המסחרית של ההפרות ברשת האינטרנט, ואינה עוסקת באכיפה כנגד משתמשי הקצה".

ח"כ דב חנין מתנגדת להצעה, ולדעתה: "זו הצעת חוק מסוכנת. רשת האינטרנט היא אחד המשאבים החיוניים ביותר בחברה המודרנית. נכון שיש בה גם עבירות וצריך למצוא דרכים להתמודד איתם, אבל לא כך. ההצעה מאפשרת הגבלת גישה לאתרי אינטרנט, חשיפת זהות של גולשים ופוגעת ברשת וזו לא הדרך להיאבק בעבירות".

לדברי ח"כ שלי יחימוביץ': "הכלי הנוסף שמבקשת הממשלה לא נותן באמת בידי היוצרים את הזכות לתבוע את כספם, אלא מעניק כוח נוסף בידי חברות שיש להם ממון רב, להפעיל את התביעה על כל דבר קטן כמו למשל ממים בפייסבוק. אנשים שלוקחים תמונות מהעיתון ומדביקים להם כותרת מצחיקה. למי יהיה את הכוח לשכור עו"ד שיגיש את התביעה? רק לאלה שיש להם ממון, לא לאדם פרטי שצילם תמונה. יש כאן פגיעה חמורה מידי של המשתמשים באינטרנט".

ההצעה קיבלה 40 תומכים, 22 מתנגדים, ונמנע אחד. המשך הדיון יהיה בהתאם להכרעת וועדת הכנסת.

תגיות:זכויות יוצריםהצעת חוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה