חדשות יהדות

"לאחר החוויה המרגשת החלטתי להתחיל לשמור שבת"

מיליון יהודים השתתפו באירועי השבת העולמית שנערכה השנה בשבת פרשת לך לך. בין מכתבי התודה המרגשים בלט אחד: "קיבלתי על עצמי להתחיל לשמור שבת"

  • י"ח חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"השתתפתי בפרויקט השבת העולמית וקיבלתי על עצמי להתחיל לשמור שבת" – כך נפתח מכתבה המרגש של אחת ממשתתפות השבת המשותפת ברחובות. "עוד לא היה לי דבר משפחתי מרגש כמו זה. אני אתחיל מעכשיו לקיים שבת בצוותא עם המשפחה כשאני מנותקת מהעולם החיצון", הוסיפה.

השבת עולמית – 'The Shabbat Project' של שנת 2017 הגיעה השנה למספר שיא של מיליון יהודים משתתפים, 94 מדינות ו-1,160 ערים ברחבי העולם, מתוכם 163 ערים ויישובים בישראל שלקחו בה חלק. האירועים התקיימו לא רק במהלך השבת עצמה, פרשת 'לך-לך', אלא גם באירועי הפרשת חלה המוניים שקדמו לה, והבדלות מוסיקאליות גדולות שהתקיימו עם צאתה.

להפתעתם של רבים, תל אביב הייתה מבין למעלה מ-100 ערים בישראל שלקחו חלק ב"שבת עולמית". במקומות רבים בעיר היה אפשר לראות שכנים מאותו בניין שהתאחדו ל"קידוש בנייני", ואף תושבי רחובות שלמים שהתאחדו לסעודת שבת משותפת. הרעיונות ליוזמות הללו נולדו בשנה שעברה ברעננה, אשר בשנה זו פעלו בה מוקדי הפרשת חלה לעולים בשפות שונות, סעודות שבת רבות משתתפים, וכמו כן קבלות שבת והבדלות מוסיקליות עם 2,000 משתתפים.

גם בעיר רחובות התקיים אירוע מיוחד בשבת העולמית. פעילי 'לב לאחים' בעיר פרסמו את מועדי הסעודות וביקשו להירשם מראש. ההיענות היתה מפתיעה ומרגשת. אחד המשתתפים תיאר נרגשות את החוויה: "ישבו כאן ודיברו אחד עם השני, דבר שכה חסר במציאות העכשווית שלנו. ההרגשה הייתה של מחיצות שנופלות ואנשים מרקעים שונים כ"כ מדברים ושמחים יחדיו".

'פרויקט השבת העולמי', ובו יהודים מכל רחבי העולם, דתיים וחילונים כאחד, משתתפים בשלל אירועי השבת המיוחדים, צבר תאוצה רבה בשנים האחרונות והפך לטרנד עולמי שקורא לשמירת שבת אחת כאקט של סולידריות יהודית.

תגיות:קבלהשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה