עובדות שלא ידעתם

מה לעשות אם תנין רודף אחריך? 7 עובדות מפתיעות שכנראה לא ידעתם

וגם: לאיזה אציל בריטי יהודי היתה מרכבת זברות, כמה עוגיות אוכל אדם במשך חייו, ואיזה כוכב גדול פי 60,000 מהשמש? שבע עובדות מפתיעות

  • י"ח חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. האם ידעתם ש... אדם ממוצע אוכל 35,000 עוגיות במשך חייו? כן-כן, שלושים וחמישה אלף עוגיות. ואחרי זה מתפלאים על ממדי מגפת ההשמנה...

2. האם ידעתם ש...שבע מדינות שונות מחזיקות בתביעות טריטוריאליות על יבשת אנטרקטיקה? השבע הן ארגנטינה, אוסטרליה, ניו זילנד, בריטניה, צרפת, צ'ילה ונורבגיה.

3. האם ידעתם ש... הצהרת בלפור נשלחה במקור כמכתב משר החוץ הבריטי לורד בלפור ללורד ליונל וולטר רוטשילד? לורד רוטשילד הנ"ל, ציוני נלהב, היה טיפוס ססגוני שהתפרסם בין השאר בזכות מרכבת הזברות שלו.

4. האם ידעתם ש... יש בחלל כוכבים גדולים הרבה יותר מהשמש? הכוכב אנטארס, למשל, גדול פי 60,000 מהשמש. אם השמש הייתה בגודל של כדור טניס, הכוכב הזה היה בגודל של בית!

5. האם ידעתם ש... אסטרונאוטים לא יכולים לבכות בחלל, כי בהעדר כוח המשיכה – הדמעות אינן זולגות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

6. האם ידעתם ש... הדרך הטובה ביותר להימלט מתנין הרודף אחריך היא לרוץ בזיג זג? הטורפים הללו מתקדמים במהירות על פני היבשה, אבל הם אינם גמישים. טרף פוטנציאלי שרץ בזיג-זג, לפיכך, מותיר אותם עד מהרה הרחק מאחוריו.

7. האם ידעתם ש... לזוג עכברושים יכולים להיות, תוך 18 חודשים, יותר ממיליון צאצאים? קצב הריבוי המדהים הזה מסביר כיצד קנה לו החתול את מעמדו כחיה מבוייתת: בני אדם נזקקו נואשות לגורם שימנע מעכברים ועכברושים להשתלט לחלוטין על כדור הארץ.

תגיות:תניןעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה