חדשות בארץ

מחדל: בשל טעות בזיהוי, השוטרים תקפו באלימות את האזרח

בעקבות טעות בזיהוי, שוטרים תקפו באלימות אזרח תמים. עורך דינו: "בכוונתנו להגיש תביעת ענק. זה מחדל"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הכל התחיל ביום חמישי האחרון, כאשר תושב ירושלים בשם י' - חזר מאירוע בתל אביב לביתו בשכונת רמות, כשהוא רכוב על הקטנוע שלו. לפתע הגיחה ניידת משטרה שהפעילה סירנה, וי' שחשש כי השוטרים מסמנים לו לפנות את הדרך - זז מעט הצידה. 

אלא שבתגובה לסטייה שלו סטתה גם הניידת, פגעה בו במהירות והוא הועף מהקטנוע אל הכביש. 

עוד לפני שהספיק י' להבין מה קורה, השוטרים יצאו מהניידת ושעטו לכיוונו. הם היכו אותו בעוצמה, ירו עליו באקדח טייזר ולבסוף אזקו אותו תוך שהם מתעלמים במופגן מזעקותיו הכאובות ומבקשתו לקבל הסבר מדוע הם מתנהגים כך. כל אותה העת צעק י' "אני חף מפשע, לא עשיתי שום דבר' וביקש מהשוטרים שיזמינו אמבולנס, אך הם סירבו ותחת זאת ביקשו שיראה להם את תעודת הזהות שלו. 

רק כששלף י' בכוחותיו האחרונים את תעודת הזהות, הבינו השוטרים את טעותם המרה: מסתבר שהם רדפו אחרי אדם אחר, וביצעו לינץ' באזרח תמים. כשהתבררה הטעות מיהרו השוטרים והזמינו אמבולנס שפינה את י' לבית החולים שערי צדק - שם אושפז עם חבלות קשות בגופו, וככל הנראה, בימים הקרובים צפוי לעבור ניתוח.

פרקליטו של י', עורך הדין איתמר בן גביר, אמר כי מדובר באירוע חמור ביותר ש"בו שוטרים מתנהלים כאילו אנחנו במדינת עולם שלישי. אין שום הסבר ללינץ' שעושים שוטרים באזרח תמים, שכולל ניגוח עם הניידת מכות אלה וירי טייזר. גם אם הוא היה חשוד באיזושהי עברה - יש בתי משפט והליכים חוקיים שניתן לנקוט בהם במקרים כאלה, וקל וחומר שכאמור מדובר באזרח תמים", כדבריו. 

בימים הקרובים צפוי עו"ד בן גביר להגיש תביעת ענק נגד המשטרה. 

תגיות:משטרהאלימותתקיפהזיהויטעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה