חדשות בעולם

הכירו את המחלצת הצעירה בעולם: רבקי ליפשיץ בת ה-8

רבקי ליפשיץ, בת 8 בסך הכל, וכבר הולכת בדרכם של הוריה חזקי וחני, שליחי חב"ד בנפאל

  • י"ז חשון התשע"ח
צילום אילוסטרציהצילום אילוסטרציה
אא

תרמילאים ישראליים שמגיעים לנפאל כבר מכירים את הכתובת של בית חב"ד בקטמנדו, אותו מפעילים במסירות חזקי וחני ליפשיץ. "הרבי מלובביץ' תמיד אמר שלא יכול להיות שיהודי ילך בדרך וירגיש לבד, שבכל מקום יהיה יהודי שיחבק אותו ויראה את היהדות בצד הכי יפה שלה", מספרת חני.

כאשר נקלעים הישראליים למצוקה, חזקי וחני יעשו כל מאמץ כדי לחלץ אותם. המסע בנפאל אינו בטיחותי כלל. פעמים רבות סובלים התיירים מכוויות קור, מחלת גבהים, תשישות או תרמילאים שאיבדו את הדרך. מסוק עולה להימלאיה, מוריד את התרמילאים במקום מבטחים ומפנה אותם לבית-חולים בקטמנדו. בדרך כלל חזקי או חני עולים על המסוק עם המחלצים ומסייעים לישראליים, אבל אתמול (ראשון) עלתה על המסוק, בתם רבקי בת ה-8, ובכך הפכה למחלצת הצעירה ביותר בעולם.

"כבר זמן רב רבקי מבקשת להגשים חלום ולהצטרף לחילוץ בהרים", מספרת חני ל'ידיעות אחרונות', "היא אמרה לנו 'למה רק את ואבא יכולים ללכת לחלץ? גם אני יכולה לעזור. אם מטיילת מקיאה אני אחזיק לה את היד. אם מישהי לא מרגישה טוב אני אטפל בה'. אני לא יודעת מה קרה לי, אבל אמרתי 'כן'".

כך יצאה רבקי, תלמידת כיתה ג', להרי האנאפורנה כדי לחלץ את ירדן, מטיילת ישראלית שחלתה במחלת גבהים ושידרה אות מצוקה. רבקי הצטרפה למסוק החילוץ יחד עם הוריה, וסירבה לעזוב את ירדן, עד שווידאה שהיא מקבלת את הטיפול הרפואי הראוי בבית החולים בקטמנדו. "רבקי לא עזבה את ירדן עד שראתה שהיא בסדר", מציינת חני בסיפוק.

רבקי הנרגשת סיכמה את החוויה: "תמיד רציתי כמו ההורים שלי: ללכת להרים ולטוס במסוק ולעזור לאנשים, ופעם אחת אמא שלי הסכימה. היה ממש יפה. חילצנו מישהי שהיה לה קשה להמשיך ונסענו איתה לבית החולים".

חני מציינת כי רבקי קרויה על שם רבקי הולצברג הי"ד, שהיתה שליחת חב"ד בהודו. "רבקי קרויה על שמה של רבקי הולצברג הי"ד, שהייתה החברה הכי טובה שלי ונרצחה על ידי מחבלים בבית חב"ד במומבאי ב-2008. כשהייתי בהיריון, עשיתי את שיחת הטלפון האחרונה עם רבקי הולצברג והיא הבטיחה שתגיע ללידה שלי. שעתיים לאחר מכן המחבלים נכנסו לבית חב"ד והיא נרצחה. חצי שנה אחר כך, כשהתינוקת נולדה, היה ברור שאקרא לה רבקי. היא מזכירה אותה במסירות שלה, בחסד ובחיוך, כאילו שהנשמה שלה נכנסה בה. כל מה שאפשר לעזור — היא ישר קופצת ומציעה", מספרת חני.

תגיות:נפאלבית חב"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה