חדשות בארץ

השר ארדן בהצעת חוק מבורכת: סמכויות המאבטחים יורחבו

השר לביטחון פנים מבקש להרחיב את סמכויות המאבטחים ולתת להם יכולת לדרוש מאזרחים להזדהות, לעכב חשודים עד להגעת המשטרה ואף להשתמש בכוח כדי למנוע כניסה למקום שעל שמירתו הם מופקדים

  • י"ז חשון התשע"ח
השר גלעד ארדןהשר גלעד ארדן
אא

בשבוע הבא תדון וועדת הפנים של הכנסת בנושא הרחבת סמכויות המאבטחים. על פי תיקון לתוספת לחוק שמירה על ביטחון הציבור שהגיש השר לביטחון פנים, מאבטחים השומרים על מקומות שיש בהם ריכוזי קהל גדולים ושנמצאים בסכנה לאירועי טרור או להפרות סדר ואלימות — כמו הרכבת הקלה בירושלים, מרכזי קניות ואולמות אירועים — יורשו לדרוש מאזרחים להזדהות, לעכב חשודים עד להגעת המשטרה ואף להשתמש בכוח כדי למנוע כניסה למקום שעל שמירתו הם מופקדים או כדי להוציא אדם מהמקום.

השר ארדן הסביר את מטרתו: "מאבטחים מיומנים שנמצאים במקומות הומי אדם יכולים לתת מענה מהיר לאירועי אלימות ולסייע בהגנה על האזרח הנורמטיבי. מתן הסמכויות למאבטחים שעברו הכשרה יגביר את תחושת הביטחון האישי של הציבור ויביא יותר אנשים למקומות הבילוי".

הגורם להגשת התיקון לחוק הוא ריבוי המקרים שבהם מאבטחים נתקלו באירועים ביטחוניים או פליליים, אך לא יכלו לעכב את החשודים או לדרוש מהם להזדהות ונאלצו להזעיק את המשטרה לצורך כך. בכך התבזבז זמן יקר וקריטי להצלת חיי אדם. במשרד לביטחון פנים מקווים שסמכויות המאבטחים יורחבו ובכך יקוצר לוח הזמנים במקרה של אירוע ביטחוני או פלילי. באופן זה יהפכו המאבטחים, שיוסמכו לכך אחרי שיעברו הכשרה מיוחדת במשטרה, לתוספת כוח זמינה שתוכל לתת מענה ראשוני עד להגעת כוחות הביטחון.

על פי הצעתו של ארדן, סמכויות המאבטחים יורחבו במקומות שהוכחו כבעלי פוטנציאל לאלימות, ביניהם: הרכבת הקלה בירושלים, מרכזי קניות שבהם יותר מעשר חנויות, בתי מלון, בריכות שחייה ציבוריות, סניפי הדואר ומשרדים נוספים המספקים שירותים לאזרח.

במשטרת ישראל מקווים שהצו יאושר, על מנת שאירועים ביטחוניים יטופלו במהירות על ידי כוח האדם שכבר נמצא בשטח.

תגיות:גלעד ארדןמאבטחים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה