הסברה ישראלית

"מאחלת לכל מדינות ערב להיות כמו ישראל": הערביה שלא מתביישת לספר את האמת

"אני לא פוליטיקאית בשום צורה, אני מיעוט שחי במדינת ישראל ומייצג את עצמו. אני מתגאה לעמוד ולדבר על מדינת ישראל ולהיות חלק בלתי נפרד ממנה. ואני מאחלת לכל מדינות ערב שיאמצו שיטות ממשל דמוקרטי כמו מדינת ישראל. ואני רוצה להביא לידיעתך שיותר מ-90% מהפלסטינים ותושבי עזה - מייחלים לחיות תחת שלטון זה"

  • י"ז חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ערביה ישראלית בשם דימה, התארחה באחת מתוכניות הטלוויזיה הערביות ושמה את כל האמת על השולחן. "יש אפרטהייד בישראל? לא! ישראל היא לא מדינת אפרטהייד, וכל אדם שחושב ככה צריך להתבייש שזו הדעה שלו. אתם חיים במדינה הזו ויש לכם תעודת זהות כחולה. עובדים, מביעים דעות, לומדים, מדברים, חוקרים, ונהיים מורים ועורכי דין. אתם מובילים דורות וחיים במדינה שמכבדת אתכם. סוריה, עיראק, מצרים וכל מדינות ערב - מה הם עשו לעם שלהם?".

בנקודה זו פונה המנחה אל המרואיינת ושואל אותה: "אני רוצה להבין - מה בדיוק יש בישראל?".

וזו מגיבה: "ישראל היא מדינה דמוקרטית וזה כתוב במגילת העצמאות שיש בה מיעוטים. מיעוט ערבי מוסלמי, מיעוט ערבי דרוזי וכיוצא בזה. מה זו מדינה דמוקרטית? מדינה דמוקרטית זה שהמדינה הזאת מכבדת את העם שלה ואת האנשים שחיים בה, ונותנת להם את הזכות וחופש הדת. הזכות ללמוד, לעבוד, להיבחר ולהיות שופטים, עורכי דין וחברי כנסת, ולדבר במשכן הכנסת על מה שהם רוצים, ונותנת את הזכות לחופש. איפה כל זה עוד נמצא?"

המנחה מתקשה עדיין להבין איך ישראל היא מדינה דמוקרטית, אך הבחורה העונה לשם דימה, לא מוותרת: "עצם העובדה שהמדינה הזו נותנת לך פלטפורמה לדבר דרכה, כאשר ברוסיה אין בכלל את האפשרות לתקשורת ולהביע דעה המנוגדת לממשל - זאת כבר הוכחה למדינה דמוקרטית. אם אני היום מסוגלת לעבוד בכל עבודה שמתאימה לניסיון החיים שלי, מקומות העבודה שאפשר לעבוד בהם פתוחים בפני כל ערבי כשם שהם פתוחים בפני כל יהודי - אני מאחלת לכל המדינות והתושבים הערבים והחברות הערביות, מאחלת להם מדינה דמוקרטית כמו ישראל. 

"אני מגדירה עצמי כערביה מוסלמית נושאת אזרחות ישראל, גאה בזה שאני חיה במדינה שמכבדת אותי ונותנת לי את זכויותיי..."

בשלב זה שוב מפריע המנחה את שצף הדיבור שלה ומקשה: "איזה זכויות את מקבלת?".

"איזה זכויות אתה מקבל? עצם העובדה שאתה כאן ושיש לך זכות להביע את הדעה שלך. אותי לא מעניינת פוליטיקה ולא מעניינת שום מפלגה. אותי מעניינת המציאות של היום, שאני אראה את האמת. האמת שירצו או לא ירצו - אנחנו נראה אותה. הלוואי שנתחיל להסתכל על הדברים הטובים שקיימים במדינה הזאת, והלוואי שנתחיל לחיות בהדדיות ולאהוב אחד את השני. אין כיבוש בישראל, אני לא חיה בכיבוש במדינת ישראל. יש לי הרבה זכויות דמוקרטיות ואני מקווה שנתחיל לחיות בהדדיות ונתחיל להתקדם. נתחיל להעלות את רמת השיח שלנו ואת רמת התגובות שלנו ונתחיל לחתור להצלחה. שנפקח עיניים ושנראה שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית שמכבדת את העם שלה ונותנת לו ומאפשרת לו הרבה זכויות. 

"אני לא פוליטיקאית בשום צורה, אני מיעוט שחי במדינת ישראל ומייצג את עצמו. אני מתגאה לעמוד ולדבר על מדינת ישראל ולהיות חלק בלתי נפרד ממנה. ואני מאחלת לכל מדינות ערב שיאמצו שיטות ממשל דמוקרטי כמו מדינת ישראל. ואני רוצה להביא לידיעתך שיותר מ-90% מהפלסטינים ותושבי עזה - מייחלים לחיות תחת שלטון זה".

תגיות:הסברה ישראליתערבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה