חדשות בארץ

המדינה לבג"ץ: "כל המחבלים שהיו במנהרה – נהרגו. הפעולה עדיין לא הושלמה"

מדינת ישראל הגיבה לעתירת הארגון "עדאלה", וציינה כי "כוחות צה"ל עדיין מבצעים בשטח פעולות הקשורות במנהרה"

  • ט"ז חשון התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ארגון "עדאלה" פנה לבג"ץ בעתירה ודרש לאפשר גישה לכוחות חילוץ פלסטיניים בניסיון לאתר את הנעדרים במנהרה שהושמדה בשבוע שעבר. בתגובה, השיבה המדינה כי "כוחות צה"ל עדיין מבצעים בשטח פעולות הקשורות במנהרה. הפעילות המבצעית טרם הושלמה, וכל המחבלים שהיו במנהרה או בסמוך לה נהרגו".

בסוף השבוע שעבר הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, כי ישראל לא תאפשר לגורמים פלסטיניים לחלץ את גופות המחבלים ממנהרת הטרור שהושמדה - ללא התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראלים.

בהודעתו של האלוף מרדכי נאמר: "בעקבות פניית ארגון הצלב האדום בבקשה לאפשר את איתור המחבלים הנעדרים תחת המנהרה, שטופלה על ידי צה"ל, שוחח מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי עם ראש משלחת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום בישראל, ז'אק דה מאיו. האלוף מרדכי הבהיר באופן נחרץ כי ישראל לא תאפשר את פעולות החיפוש במרחב הפרימטר הביטחוני ברצועת עזה, ללא התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראליים".

מספר שעות קודם לכן התייחסו משפחות גולדין ושאול לסוגיה. "לאור הפרסומים על כך שחמאס מבקש מהצלב האדום להפעיל לחצים על ישראל על מנת להתיר להם לאתר את אנשיהם במנהרה שהופצצה, אנחנו מקווים שממשלת ישראל לא תעז להיענות לבקשת החמאס כל עוד הם לא משיבים את אורון. אורון נחטף למנהרה שאנשי החמאס חפרו וכבר למעלה משלוש שנים מוחזק בעזה על ידם תוך שהם אינם מאפשרים לאנשי הצלב האדום לברר מה מצבו".

משפחת גולדין הגיבה אף היא: "כל מחווה הומניטרית ישראלית כלפי חמאס חייבת להיות מותנית בהשבת הבנים הביתה. היענות של ממשלת ישראל לחמאס תהיה בבחינת עוול מוסרי וחולשה מדינית. לא ייתכן שהממשלה תמשיך להיענות לגחמות ההומניטריות של חמאס בזמן שחיילי צה״ל מוחזקים על ידו".

ארגון הטרור חמאס, מצדו, מסר כי לא יספק מידע אודות השבויים תמורת ההרוגים.

תגיות:מנהרותמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה