חדשות בארץ

מחקר חדש חושף: זו העיר הממוקמת בראש טבלת גניבות הרכבים

חברת 'איתוראן' בדקה חצי מיליון כלי רכב, וחשפה מי העיר הממוקמת בראש טבלת גניבות הרכבים בארץ

  • ט"ז חשון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

11% מגניבות הרכבים בארץ אירעו בירושלים – כך עולה ממחקר שערכה חברת 'איתוראן', ובמהלכו בדקה נתונים שעלו ממדגם של חצי מיליון כלי רכב.

אחרי ירושלים המובילה בגניבות הרכבים ממוקמת תל אביב עם 9%, ואחריה נתניה עם 5.5%.

עוד עולה מהנתונים כי 48% מגניבות הרכב נעשו בימי שישי וראשון. מדובר בעליה משמעותית לעומת המחקר הקודם של החברה, שבדק את הרבעון הראשון של 2017, שם רק 32% מגניבות הרכבים ענשו בימי שישי וראשון.

בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2017, מתברר כי בעוד שברבעון הארשון בראש טבלת הרכבים הגנובים בישראל עמדו הג'יפים והג'יפונים – ברבעון השלישי של השנה הנוכחית, המכוניות הפרטיות חזרו להוביל את דירוג הגניבות בארץ והיוו כ-40% מכלל כלי הרכב הגנובים.

עוד עולה כי 48% מכלי הרכב שנגנבו ברבעון האחרון של השנה הנוכחית הם משנות הייצור 2013-2017, בעוד שרכבים משנת הייצור 2017 נגנבו פחות.

מנכ"ל /איתוראן', ניר שירצקי, מסביר כי ברבעון השלישי של השנה שעברה, 82% מניסיונות הגניבה של כלי רכב נעשו בפריצה אלימה והתנעה באמצעות מחשבי רכב פרוצים. 15% מהרכבים נגנבו באמצעות מפתחות שגנבו מבית הבעלים ו-3% מכלי הרכב נגנבו במהלך שוד אלים.

אחת הסיבות לכך שירושלים סובלת רבות ממכת גניבות הרכב היא קרבתה לשטחים. העיר הפלסטינית רמאללה הפכה בשנים האחרונות לאחת מערי המקלט הגדולות ביותר לרכבים גנובים.

 

תגיות:גניבהרכבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה