חדשות כלכלה

מהלך שיסייע למאות אלפי שכירים: מס ההכנסה יופחת

שר האוצר מתכנן הפחתת מס הכנסה גם לשכירים ממעמד הביניים, בשיעור של 1%-3% כבר בשנת המס הנוכחית

  • ט"ז חשון התשע"ח
שר האוצר משה כחלון (צילום: פלאש 90)שר האוצר משה כחלון (צילום: פלאש 90)
אא

שר האוצר, משה כחלון, מתכנן הפחתת מס הכנסה גם לשכירים ממעמד הביניים, בשיעור של 1%-3% כבר בשנת המס הנוכחית – כך פורסם הבוקר (ראשון) ב'ישראל היום'. משמעות הדברים היא כי שכירים  המשתכרים מעל 11,000 ₪ בחודש – יגדילו את הנטו שלהם ב-200 ₪ נוספים לחודש.

מדובר במהלך הנוגע למאות אלפי שכירים במשק, ועל כן משמעותו התקציבית מוערכת ב-5 מיליארד ₪. מדובר בפרסום ראשון של המהלך, כאשר עדיין לא ברור אם הפחתת המס המדוברת תכלול גם הורדה של שיעורי המס, או שתיעשה על ידי ריווח מדרגות המס. כמו כן לא ברור אם וכיצד מהלך כזה ישפיע על מאות אלפי שכירים אחרים ששכרם גבוה מגובה הפטור, אך נמוך מ-11,000 שקלים בחודש. מדובר באוכלוסיית עובדים שאינם נהנים לא מהעלאת שכר המינימום ולא מתוכנית "מענק עבודה" שנקרא גם "מס הכנסה שלילי".

"בקרוב נוריד מסים; נמצא את הדרך להחזיר את העודפים והכספים שהצטברו בקופת המדינה לזוגות הצעירים ומעמד הביניים", אמר השבוע שר האוצר, כי "יש יותר מדי מכסים מיותרים בישראל ואנחנו הולכים לטפל בזה; כשהחוב נמוך והכלכלה חזקה זה הזמן להשקיע באזרחים". על פי ההערכות, בקופת האוצר הצטברו עודפי גבייה ממסים בסך של 17-18 מיליארד שקלים.

כחלון הוסיף כי "כסף צריך לעבוד ולהיות בשוק ולא להיות קבור וכלוא. התכנית שלנו היא להחזיר את הכספים לציבור, לזוגות הצעירים ומעמד הביניים בצורה אחראית. הכלכלה שלנו במצב מצוין ואני צופה שהחוב שלנו ירד גם בשנה הבאה. החוב של ישראל נמוך וכשהחוב נמוך אפשר להשקיע באזרחים. אני מעדיף להקטין את החוב באמצעות הצמחת המשק והגדלת העוגה ולהשקיע את הכסף בחזרה במשק", אמר שר האוצר.

תגיות:מס הכנסהשכיריםכלכלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה