פעילות הידברות

יהודי חולה הגיע לסמינר הידברות, קיבל חיזוק מהרב אהרון מרגלית, ויום לאחר מכן - נפטר

יהודי חולה שהגיע לסמינריון של הידברות, קיבל חיזוק מיוחד מהרב אהרון מרגלית, ויום לאחר מכן נפטר. בניו העידו: "אבא הלך לישון ולא קם, אבל היה על הפנים שלו חיוך, בזכותכם"

הרב אהרון מרגליתהרב אהרון מרגלית
אא

אלפי אנשים שלוקחים חלק בסמינריונים שמארגן 'הידברות' בשבתות מוצאים את עצמם חוזרים עם חוויות מרגשות ותובנות לחיים, אבל המקרה שארע בחודש האחרון עולה על כל דמיון.

"זה קרה לפני מספר שבועות", מספר לנו המרצה הרב אהרן מרגלית, "אשתי ואני הגענו לסמינריון של 'הידברות' ובכניסה למלון ניגש אליי יהודי וסיפר לי שהוא הגיע ממרחק רב, כי רצה לקבל חיזוק".

הרב מרגלית הבין מיד שעומד מולו אדם שמחפש לשפוך את ליבו, אז מיד לאחר שהתארגן בחדר, הוא ירד אל הלובי ושם הם נפגשו ושוחחו. "הוא סיפר לי שהוא חלה בסרטן לפני כשלוש שנים והחלים, אך לאחרונה המחלה פרצה פעם נוספת ולמחרת הוא אמור להתחיל סדרת טיפולים כימותרפיים. הוא היה נראה מותש וסיפר שלמרות שעד לאחרונה מצבו הנפשי היה סביר, מאז שהתבשר שהסרטן חזר הוא שבור ומיואש".

שיחתם של השניים נקטעה מאחר שהרב מרגלית התבקש לשאת את ההרצאה הפותחת של הסמינריון. "הנושא בו עסקה ההרצאה היה – 'הכל תלוי בנקודת המבט שלנו'", הוא מספר. "דיברתי על נקודת ההסתכלות שלנו שמסוגלת לשנות את כל התמונה. דיברתי גם על איך שהחוויות שאנו חווים והמאורעות שעוברים עלינו הם אלו שמייצרים את המחשבות שלנו, המחשבות מובילות למעשים, והמעשים הם אלו שיוצרים את מציאות חיינו.

"סיפרתי לנוכחים שאני זוכר שכשהייתי ילד קטן, חולה ומוגבל, אמי כעסה עליי כשאמרתי לה שאני 'חולה'. היא אמרה לי: 'אתה לא חולה, אתה בריא עם מחלה'. הדברים האלו כל כך נכונים, כי כשאתה אומר שאתה 'חולה' זה יוצר תחושה לא נעימה, אבל אם אתה בריא ורק סובל מכמה 'מחלות' אז אתה הרי בריא.

"ההרצאה הסתיימה", ממשיך הרב מרגלית, "ובסיומה ניגש אליי אותו יהודי ולראשונה ראיתי חיוך על פניו. הוא אמר לי: 'הרב מרגלית, עכשיו אני בריא עם מחלה'".

זה לא היה המפגש האחרון שלהם באותה שבת, כי בשעות הצהריים הם נפגשו שוב וישבו בלובי. "במשך ארבעים דקות סיפר לי היהודי על החרדות, הקשיים, הפחדים והלבטים שהוא חווה. הוא חשף בפניי הכל ואני ניסיתי לעודד אותו ככל שיכולתי. במוצאי שבת התקיימה הרצאה נוספת שלי. הוא הודיע שלא יוכל להשתתף בה, אך הדגיש: 'אני נוסע הביתה כשאני בריא עם מחלה'".

בכך לכאורה יכול היה להסתיים הסיפור, אלא שלמחרת קיבל הרב מרגלית שיחת טלפון מידיד נעורים שאמר לו: "מספרים שהיהודי הזה (ונקב בשמו של מי שפגש במלון) נפטר, ואומרים שהוא היה אתך בשבת ושעודדת אותו".

"התברר שהיהודי שפגשתי נפטר באותו בוקר", אומר הרב מרגלית. "לא הספקתי להשתתף בלוויה, אך הגעתי לנחם. פגשתי את בנו של הנפטר והוא סיפר לי שבמוצאי שבת, כשאביו שב הביתה הוא חייך כפי שלא חייך כבר כמה חודשים ואמר שוב ושוב: 'עכשיו אני בריא עם מחלה'. הוא הלך לישון עם חיוך על הפנים ולא התעורר...' הבן הוסיף: 'אבא נפטר וזה עצוב, אבל הוא נפטר עם חיוך ועל כך אני רוצה להודות לך'".

אישית מציין הרב מרגלית כי הוא חש שליחות עצומה בכך שהוא זוכה להגיע לשבתות של 'הידברות', לחזק יהודים ולשאת את לפיד התקווה והאופטימיות. "כולי תקווה שהארגון יצליח לארגן שבתות כאלו לעתים קרובות אפילו יותר, כי זו דרך לשנות לכל כך הרבה אנשים את החיים".

תגיות:מגזיןפעילות הידברותסיפורי חיזוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה