ונשמרתם

מומחים מזהירים: מזמינים בגדים מסין באינטרנט? הפסיקו מיד!

תעשיית הבגדים של סין היא מעצמה ענקית ובלתי נדלית של כסף, אולם אם גם אתם מתפתים מעת לעת לרכוש משם בגדים דרך אתרים כמו עלי אקפסרס - כדאי שתשמעו מה יש למומחים לומר על כך

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תעשיית הבגדים של סין היא מעצמה ענקית ובלתי נדלית של כסף, אולם אם גם אתם מתפתים מעת לעת לרכוש משם בגדים דרך אתרים כמו עלי אקפסרס - כדאי שתשמעו מה יש למומחים לומר על כך. 

סקר גדול שפורסם ב'דיילי מייל' הבריטי, בדק את הליך הייצור, האריזה והמשלוח של הבגדים הללו וחזר עם ממצאים מדאיגים במיוחד. "נמצא שבגדים זולים שמיוצרים בסין מכילים רמות גבוהות של כימיקלים מסוכנים", מסביר בריאן לוין, יו"ר מכון התקנים הבריטי. "אחד מאותם חומרים הוא הפורמלדהיד המשמש להגנה מפני עובש מחד אך חשיפה ממושכת אליו עשויה להזיק לעור בנזק בלתי הפיך. הפומלדהיד משמש לשימור הבגד מפני קמטים ובמקרים רבים משתמשים בו למשל, למניעת קפלים במכנסיים".

לדבריו זה יכול להתחיל מפריחות שונות על העור ובמקרים אחדים להוביל אף לסרטן העור. "הבדיקות שערכנו מצאו ריכוזי פורמלדהיד פי 900 (!) מהרמה הבטיחותית המותרת", אמר והוסיף כי בין הבדים שנבדקו נמצאים בצמר וכותנה שמעורבבת עם בדים סינתטיים. 

רק בבריטניה לבדה הייבוא מסין זינק ב-500% תוך עשר שנים - הווי אומר 20 מיליארד (!) ליש"ט בשנה. 

כימיקלים נוספים שבהם משתמשים הסינים בייצור הבגדים הם nonylphenol ethoxylates ו- perfluorinated אשר נאסרו לשימוש באיחוד האירופי ובארה"ב. פריחה, קשיי נשימה, דלקות וזיהומים, אדמומיות בעור, סחרחורות פתאומיות ואפילו נדודי שינה הם רק חלק מהבעיות שהכימיקלים הללו גורמים להן, והנזק חמור פי כמה כאשר מדובר בבגדים שבאים במגע ישיר עם העור. 

בעיה נוספת שמצטרפת לרשימה הארוכה והקטלנית הזו היא אופן צביעת הבגדים - שנעשה עם צבעים רעילים ודליקים, ומהווה סכנה ממשית אף לאיכות הסביבה. 

תגיות:בגדיםסיןסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה