גרפולוגיה

הטור הגרפולוגי של תמר פינקלשטיין: החתימה של יצחק רבין מציגה הגנה, יסודיות ונחישות

צורות חסכוניות בכתב לצד העשרות, אותיות מקוריות וסימנים נוספים, מצביעים על אדם בעל רמה אינטלקטואלית גבוהה. הגרפולוגית תמר פינקלשטיין מנתחת

יצחק רבין ז"ל (צילום: פלאש 90)יצחק רבין ז"ל (צילום: פלאש 90)
אא

לפני מספר שבועות, התחלנו לדון במסגרת המדור בנושא המשמעות הגרפולוגית של החתימה.   הפעם נביא בפניכם התייחסות לחתימתו של מי שחתם על הסכם השלום עם יאסר ערפאת, צעד אשר עורר בזמנו פולמוס עז, עד כדי רציחתו לפני 22 שנה בדיוק – רה"מ דאז, יצחק רבין.

החתימה של האדם, כפי שהסברנו בעבר במסגרת המדור, מהווה מעין כרטיס ביקור של החותם המאפשר לנו הצצה אל נבכי נפשו.

כתב היד של רבין, אשר, אגב, נקרא על שמו של סביו, ר' יצחק הכהן (חסיד חב"ד), הינו כתב שנכתב בקצב איטי ומבוקר, ומסמל אדם שקול וחושב, זהיר בתהליך קבלת ההחלטות שלו. כזה שכל צעד נבחן אצלו בקפידה, והוא רחוק מהבעה ספונטנית.

מאפיינים נוספים הבאים לידי ביטוי בכתב הם כוח רצון, נחישות, התמדה וחשיבה בהירה והגיונית. צורות חסכוניות בכתב לצד העשרות, אותיות מקוריות וסימנים נוספים, מצביעים על אדם בעל רמה אינטלקטואלית גבוהה.

רבין חותם את שמו הפרטי בקיצור ואת שם משפחתו באריכות . שם המשפחה מסמל את המעמד בחיים הציבוריים, להם הוא מעניק חשיבות. אם נתבונן, נשים לב שהאות ב' בשם רבין מסוככת על האותיות הבאות. תופעה גרפולוגית כזו מלמדת על צורך לסוכך ולהגן על הזולת. גם באות ר' ניתן להבחין בקמר מפותח המאפיין טיפוסים סגורים, מופנמים וחשדנים.

האות ן' סופית המתארכת כלפי מטה, בדומה לאזור התחתי המפותח שמופיע בכתב ידו, מצביעה על יסודיות, ירידה לפרטים, על עמקנות ועל חוש מעשי.

תמר פינקלשטיין היא גרפולוגית מוסמכת האגודה לגרפולוגיה מדעית, מרצה ויועצת בתחום האישי / זוגי והתעסוקתי על פי כתב וציורים  tamarf.grapho@gmail.com

תגיות:גרפולוגיהחתימהיצחק רבין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה