חדשות בריאות

תכנית סימון המוצרים: החל מ-2018 מתחילים לבחור בריא

החל ממרץ 2018 תצא לדרך רפורמת סימון כל המוצרים המונחים על המקררים והמדפים. כך יוכל ציבור הצרכנים להשוות בין המוצרים ולבחור בריא. השר ליצמן: "מהיום, זה בידנו"

  • י"ג חשון התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

בחודש פברואר 2017 חשף משרד הבריאות את רפורמת "אפשריבריא", אשר במסגרתה כל מוצרי המזון שעל המדפים והמקררים יענדו סימון תזונתי חדש. הרפורמה הזו תאפשר לציבור הצרכנים להשוות בין המוצרים, וכמובן - לבחור בריא.

הסימון יתבצע באמצעות שלושה סימונים אדומים שונים, אשר יופיעו על כל אריזות מוצרים המכילים כמויות גבוהות של סוכר, מלח (נתרן) ושומן. מנגד, מוצרים המכילים כמויות העומדות בדרישות התקנים יסומנו בצבע ירוק.

כבר מחודש מרץ הקרוב, משרד הבריאות יחל בסימון המוצרים הלא בריאים. שר הבריאות, יעקב ליצמן, הגיב אמש לדברים בכנס עמותת "מהיום – הפורום הישראלי לאורח חיים בריא", וסיפר כי אכן מרץ 2018 הוא המועד לתחילת הרפורמה. כה דבריו: "היום קיבלנו אישור ממשרד המשפטים על התקנות של סימון המזון. אני מקווה בימים הקרובים להעביר לוועדת הבריאות בכנסת את התקנות".

לדברי השר ליצמן מדובר בשלב חשוב ודרמטי בקידום המהלך הלאומי לסימון מזון, כפי המלצת וועדת האסדרה בראשות מנכ"ל המשרד.

על הרעיון לסמן מוצרים שאינם בריאים המכילים כמות גבוהה של סוכן, שמן רווי ומלח, מסביר השר ליצמן: "מטרת סימון המזון לסייע לאזרחי ישראל לשמור על תזונה נכונה ומניעת השמנה, סוכרת ותחלואה. מהיום, זה בידינו ואנו מחויבים להביא למודעות הציבור את הצורך בשינוי הרגלי תזונה, בייחוד לילדים"

בנוסף, מדגיש השר ליצמן: "גם מקדונלד, בורגרס וכולם לא יתחמקו אצלנו. הם חושבים שסימון אדום ירוק לא יהיה אצלם. הם טועים טעות מרה. אצלם הכי קל. לוקחים מישהו, שולחים אותו לקנות סנדוויץ' ומשם למעבדה לבדיקה. למחרת מפרסמים בעיתון מה המצב. אם לא יהיה טוב נפרסם שלא טוב. הביקורת על אוכל – אף אחד לא יהיה חסין ממנה ואנחנו נלך עם זה עד הסוף".

תגיות:בריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה